خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بازی بعد از موسیقی بالاترین مصرف فرهنگی را در کشور دارد + فیلم

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 11 تیر 1402 - 21:28
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از موسیقی بازی بالاترین مصرف فرهنگی را در بین حوزه‌های فرهنگی دارد و در کشور ۳۴ میلیون بازیکن وجود دارد.
فرهنگي،فرهنگ،اسلامي،اسماعيلي،ارشاد،موضوع

اسماعیلی:
محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره تولیدات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: امروز موضوع بازی‌ها از جنبه اوقات فراغت عبور کرده است و به موضوع جدی تبدیل شده است.
آخرین پیمایش ما در سال گذشته نشان می‌دهد که در کشور ۳۴ میلیون بازیکن وجود دارد.
اسماعیلی ادامه داد: از این تعداد پنج میلیون بازیکن حرفه‌ای هستند.
این افراد هفته‌ای بیش از ۲۱ ساعت بازی می‌کنند.
این آمار نشان می‌دهد که بازی بعد از موسیقی بالاترین مصرف فرهنگی را در بین حوزه‌های فرهنگی دارد.
ما در وزارت فرهنگ و حکمرانی فرهنگی جمهوری اسلامی باید بازی را به فرصت برای جوانان و نوجوانان تبدیل کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال بعد از چند سال وقفه مسابقات یک میلیون نفری را در کشور برگزار می‌کنیم، تا جوانان و نوجوانان در این عرصه بدرخشند.
تلاش ما ساخت بازی‌های رایانه‌ای است.
ما شدیداً نیاز به مراقبت داریم، تا محصولات با کیفیت و با رعایت هنجار‌های فرهنگی در اختیار کودکان قرار گیرد.
به گفته وی، ما موضوع رده‌بندی سنی را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم.
الان همکاران سامانه‌های برخط را راه‌اندازی کردند و والدین و اولیای مدرسه می‌توانند به اطلاعات لازم درباره بازی‌ها دست یابند.
تمام تلاشمان تولید بازی‌های ایرانی است.
نصب آن‌ها با فراوانی همراه است.
در عین حال، دروازه‌بانی درباره بازی‌های وارداتی انجام می‌دهیم، که منطبق‌بر مقتضات فرهنگی جامعه ما باشد.
در انتهای مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بازدید از بخش‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفت.