سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کانون‏‌های تبلیغاتی رتبه‏‌بندی می‌شوند

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 23 خرداد 1402 - 17:01
مدیر کل تبلیغات و اطلاع‏ رسانی وزارت فرهنگ از آغاز طرح رتبه‌بندی کانون‌‏های آگهی و تبلیغاتی به صورت الکترونیک و در بستر سامانه تبلیغات خبر داد.
تبليغاتي،فرهنگ،آگهي،طرح،اطلاع،اساس،ذينفعان

عباس محمدیان با اشاره به این‏که طرح رتبه‏‌بندی کانون‏‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس بند الف ماده ۵ قانون برنامه ششم، از تکالیف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رشد بهره‏‌وری در اقتصاد فرهنگ از طریق تسهیل و تشویق فعالیت‏های حوزه‏‌های مربوطه و از جمله موضوعات ضروری و تحول‏ آفرین در عرصه فرهنگ است، افزود: مدل مفهومی ارزیابی و رتبه ‏بندی کانون‏های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور بر اساس سنجش کارکرد‌ها و توانایی‏های فنی، انسانی، علمی و حقوقی کانون‏ها و در راستای ایجاد و استقرار الگوی نوین حکمرانی فرهنگ و هنر و توسعه کسب و کار‌های فرهنگی انجام خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات و اطلاع ‏رسانی ضمن تاکید بر علمی بودن این روش، گفت: در اجرای این طرح که از نیمه دوم سال جاری با فراخوان ملی و براساس خوداظهاری کانون‏‌ها انجام خواهد شد، از الگوی سنجش ۳ مرحله‏‌ای خودارزیابی، تطبیقی و ارزیابی نهایی بهره‏ گیری شده که در نهایت موجب ایجاد بازار رقابت سالم در این فضا و جلوگیری از هدررفت منابع و سرمایه‏‌های تبلیغ‏ دهندگان، کانون‏‌های تبلیغاتی و رسانه‏‌ها به عنوان ذینفعان و فعالان این عرصه خواهد شد.
محمدیان در پایان طرح رتبه ‏بندی کانون‏های آگهی و تبلیغاتی را در راستای طرح‏های تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: بر اساس شیوه ‏نامه اجرایی این طرح، فراخوان و نحوه ثبت‌نام همراه با سایر جزئیات از طریق رسانه‏‌ها و درگاه‏های اطلاع ‏رسانی این وزارت‏خانه به زودی به اطلاع کانون‏های آگهی و تبلیغاتی و ذینفعان خواهد رسید.