برگزاری سمینار گفتمان امام خمینی(ره) با حضور جمعی از مهمانان خارجی- اخبار دیپلماسی ایران - اخبار بین الملل تسنیم
سمینار گفتگوهای بین المللی «گفتمان توحیدی-اخلاقی امام خمینی (ره) در دنیای معاصر؛ دستاوردها و آینده فرارو» با حضور جمعی از مهمانان خارجی از چند کشور جهان در هتل کوثر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، بعدازظهر امروز جمعه 12 اردیبهشت سمینار گفتگوهای بینالمللی «گفتمان توحیدی-اخلاقی امام خمینی (ره) در دنیای معاصر؛ دستاوردها و آینده فرارو» با حضور جمعی از مهمانان خارجی از چند کشور جهان در هتل کوثر برگزار شد.
محمد مقدم، رییس ستاد خارجی 34 امین مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای جلسه گفت: انقلاب اسلامی در ایران در دو دهه پایانی قرن بیستم به پیروزی میرسد.
در زمانه ای که جهان در تسخیر دو بلوک قدرت مند شرق و غرب است.
غرب با داعیه داری اینکه خدا را از آسمان ها به زمین کشانده و اومانیسم را اصل قرار داده، شعار خود را بر پایه آزادی نهاده است.
آزادی به عنوان ارزشمندترین هدفی که دنیای مغرب زمین در جستجوی آن است.
از سوی دیگر جهان شرق به نفی دین خواست خود را بر عدالت بنا نهاده بود.
در این دو سویه آنچه دیدیم نه دنیای غرب توانست به هدف خود برسد و هم دنیای شرق به نام عدالت، انسانیت را در مسلخ کشاند.
وی ادامه داد: در این بازه است که منجی ای با فریاد رسا و گفتمانی راستین فریادی را بروز میدهد تا انسانها را متوجه کند که آزادی و عدالت دو شعار بی معنا بود.
آنچه امام در جستجوی آن بود دین باوری بر اساس توحید در نظر و در عمل بود.
توحید در نظر یک جهان بینی است.
یعنی همه انسانها در برابر خدا برابر هستند.
اما توحید در عمل آنچه که از آن زایش میکند اخلاق است.
انسان خداباور انسانی است که به اینجا رسیده که تمام ملک و مالکیت از آن خداست.
اگر انسان از حصار خویشتن بیرون آمد به مرزهای اخلاق میرسد.
اگر بخواهیم در یک جمله سیاست امام را بیان کنیم، سیاست امام چیزی جز حکمرانی اخلاق محور نبود.
حکمرانی ای که حاکم خود را نبیند و در سایه خودشکنی شکوفههای اخلاق برسد.
گفتمان امام خمینی گفتمان توحید، اخلاق و سیاست اخلاقی بود.
علی کوهساری، رئیس ستاد نشر آثار امام خمینی (ره) در ادامه جلسه در خصوص گفتمان امام خمینی(ره) گفت: بعضی ها در زمان حیاتشان به دلیل حجاب معاصرت مورد توجه عصر خود قرار نمیگیرند.
برخی دیگر ممکن است در زمان حیاتشان مورد توجه قرار گیرند اما بعد از ارتحالشان دفعتا به فراموشی سپرده میشوند.
اما در مورد امام ایشان نه از دسته اول و نه دوم هستند.
امام هم در زمان حیات مورد اقبال قرار گرفت و هم پس از ارتحال مورد توجه است و روز به روز نه تنها از فروغ اندیشه او کاسته نمیشود بلکه افزوده میشود.
وی ادامه داد: به شهادت تاریخ و شاگردان امام راحل و دلیل ماندگاری امام این بود که امام محو خدا بود.
امام گامی نه تنها برای خودش برنداشت بلکه اگر کسی میخواست گامی برای امام بردارد او را نکوهش میکرد.
او هدفش جلب رضای خدا و خدمت به خلق بود، محبتش را در دلها قرار داد.
روز به روز نام امام با وجود کینه توزیها، بیشتر از گذشته ادامه دارد.
انتهای پیام/