توسعه صنعت پلاسما راهبرد استراتژیک برای تامین فاکتور ۸
مهر
|
سلامت و پزشکی
|
جمعه، 05 خرداد 1402 - 10:56
عضو مجمع کانون هموفیلی ایران گفت: توسعه صنعت پلاسما، راهبرد استراتژیک برای تامین نیاز بیماران هموفیلی به داروهای فاکتور ۸ و ۹ است.

خلاصه خبر
این آب باریکی که فعلاً تحت عنوان تأمین دارو هموفیلی در کشور جاری است، از دستاوردهای توسعه بی رمق صنعت پلاسما در ایران است.
تولید فعلی دارو از جمع آوری پلاسما حداکثر بتواند تا ۳۰ درصد الی ۳۵ درصد از نیاز کشور را بتواند تأمین کند.
وی گفت: مخالفین صنعت پلاسما فارغ از دستاوردهای بزرگ این صنعت در جهان، همواره تلاش کرده اند این صنعت را رقیب سازمان انتقال خون معرفی کنند و این صنعت را تهدیدی برای اهدای خون داوطلبانه معرفی کنند.
در حالی که اساساً انگیزهها و فرآیندهای جذب اهدا کنندگان خون با صنعت پلاسما تفاوت دارد و در کشور ما ظرفیتهای خوبی برای اهدای خون به وجود آمده است و فرهنگ اهدا خون به خوبی ترویج و مورد اقبال مردم است.
تولید فعلی دارو از جمع آوری پلاسما حداکثر بتواند تا ۳۰ درصد الی ۳۵ درصد از نیاز کشور را بتواند تأمین کند.
وی گفت: مخالفین صنعت پلاسما فارغ از دستاوردهای بزرگ این صنعت در جهان، همواره تلاش کرده اند این صنعت را رقیب سازمان انتقال خون معرفی کنند و این صنعت را تهدیدی برای اهدای خون داوطلبانه معرفی کنند.
در حالی که اساساً انگیزهها و فرآیندهای جذب اهدا کنندگان خون با صنعت پلاسما تفاوت دارد و در کشور ما ظرفیتهای خوبی برای اهدای خون به وجود آمده است و فرهنگ اهدا خون به خوبی ترویج و مورد اقبال مردم است.