خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 23 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فرایند رسیدگی و ارائه خدمات به مردم باید شفاف‌تر شود

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 14 اردیبهشت 1402 - 12:42
گرگان- رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت که یکی از مهم ترین دلایل ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری به مقوله ابهام در فرآیند رسیدگی و ارائه خدمات به مردم است که باید شفاف‌تر شود.
طرح،فرايند،ديوان،كاركنان،اداري،قوانين،جلسه،وضعيت،اجراي،كشور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حکمت علی مظفری ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری گلستان اظهارکرد: با وجود همه تلاش‌های انجام شده مانند دستور العمل ها و بخش نامه‌های متعدد در بستر فضای مجازی و حتی عرصه میدانی انجام برخی تکالیف سازمانی در نهادها رضایت بخش نیست.
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: فرایند رسیدگی به درخواست‌های مردمی و ارائه خدمات به مردم شفاف نیست و همین امر زمینه نارضایتی مردم و طرح شکایت در دیوان را فراهم کرده است.
وی گفت: اجتناب از اجرای کامل و دقیق برخی قوانین و مباحث رایج در کشور مانند فرایند ساماندهی وضعیت نیروهای شرکتی، تبدیل وضعیت نیروهای کادر درمان شاغل در دوره کرونا، تبدیل وضعیت کارکنان مشمول طرح ایثارگران و چگونگی اجرای طرح رتبه بندی معلمان زمینه طرح شکایت از سوی برخی از کارکنان شاغل در نهادهای دولتی را افزایش داده است.
مظفری ادامه داد: همه کارکنان در مجموعه نظام اجرایی و قضائی کشور مکلف هستند در چارچوب قانون در راستای افزایش رضایتمندی مردم و رشد اعتماد اجتماعی حرکت کنند.
رئیس دیوان عدالت اداری کشور بیان کرد: نظم بخشی قانون گرایی با توجه به ذی نفعان صرفاً با اجرای کامل قوانین خواهد شد نباید مردم در پیچ و خم قوانین گرفتار شوند.
وی گفت: در یک سال گذشته با ۱۹ وزارتخانه و سازمان جلسات مستمری برگزار شد که از آن جمله می‌توان به ۷۰ جلسه کارشناسی و ۴۶ جلسه تصمیم گیری با حضور وزرا و معاونین وزرا اشاره کرد تا بتوانیم فرایند خدمت رسانی به مردم را شفاف‌تر و تشکیل پرونده‌ها را کاهش دهیم.