تمام درخواست های مردمی در سفر رئیس قوه قضاییه به کردستان پیگیری می شود- اخبار کردستان - اخبار استانها تسنیم
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه گفت: درخواست های مردمی پس از پالایش اولیه در مرکز استان تا یک ماه آینده با دقت در اداره کل ارتباطات مردمی مورد مطالعه قرار گرفته و با مراجع مربوطه مکاتبات لازم انجام می شود.

سید علی اصغر رفاهی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به اینکه رئیس قوه قضاییه در سفرهای استانی بر ملاقات مردمی و رسیدگی به مشکلات و پروندههای قضایی مردم تاکید ویژه دارند، اظهار داشت: در راستای سیاستهای دستگاه قضا، حفظ کرامت و ارزش انسانی و تسریع در روند رسیدگی به پروندهها؛ در سفرهای استانی، ملاقات عمومی با مردم با حضور ریاست دیوان عالی کشور، سخنگوی قوه قضائیه و مدیرکل ارتباطات مردمی در مرکز استان تشکیل میشود.
به گفته وی، در شهرستانهای استان نیز معاونین و روسای تابعه قوه قضاییه حضور دارند، همچنین در کنار هر کدام یک نفر به عنوان معین حضور دارند.
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه افزود: اگر شخصی تقاضای ملاقات با نماینده قوه در استان کردستان را داشته باشد، میتواند حضوری مراجعه و درخواستهای مردمی در مرکز استان جمع آوری میشود.
وی یادآور شد: امروز نیز در سنندج درخواستهای مردمی بلااستثنا در مرکز استان اسکن، ثبت و شماره پیگیری به متقاضی تحویل و پیامک برای وی ارسال میشود.
رفاهی بیان کرد: درخواستهای مردمی پس از پالایش اولیه در مرکز استان تا یک ماه آینده با دقت در اداره کل ارتباطات مردمی مورد مطالعه قرار گرفته و با مراجع مربوطه مکاتبات لازم انجام خواهد شد پس از آن با جدیت درخواستهای مردمی آسیبشناسی میشود.
وی عنوان کرد: پروندههای کثیر الشاکی و نیازمند اقدامات ویژه با حضور مقامات عالی قضایی در تهران بررسی و نتیجه نهایی اتخاذ خواهد شد.
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه اعلام کرد: تمام درخواستهای مردمی در سامانه ارتباطات مردمی عدلیه (سامع) به نشانی www.same.eadl.ir ثبت شده و مردم برای دریافت نتیجه درخواست خود نیاز به مراجعه حضوری به دادگستری تهران ندارد و نتیجه را باید از طریق خود سامانه پیگیری کنند.
وی افزود: امروز هیچ محدودیتی در زمینه ملاقاتهای عمومی وجود ندارد و شهروندان مردم میتوانند تا لحظه حضور مسئولان عالی قضایی در استان، درخواستهای قضایی خود را مطرح و کنند.
رفاهی از دادگستری کل استان خواست کارگروهی ویژه به منظور بررسی درخواستهای مردمی واصله تشکیل داده و در این کارگروه درخواستهای مردمی با رویکرد حل مسئله و ذکر مشکل با دقت و جدیت کامل بررسی شود و در صورتی که بتوان قانونی دستورات لازم صادر و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری و نتیجه به صورت مستمر به مرکز اعلام شود، اگر به صورت قانونی اقدامی متصور نیست متقاضی حتما اقناع شود.
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه اظهار کرد: آمار و اطلاعات ملاقات مردمی و تعداد درخواستها در جلسه شورای قضایی استان اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/481/ن