خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 03 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بررسی فرایند پذیرش دانشجو در مراکز علمی - کاربردی جهاددانشگاهی

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | پنجشنبه، 07 اردیبهشت 1402 - 18:12
بیست و نهمین گردهمایی روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی برگزار و دستورالعمل‌های مرتبط با آن بررسی شد.
مراكز،پذيرش،موسسه،كشاورز،كاربردي،مهر،علمي،بررسي،هدايتي

بیست و نهمین گردهمایی روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ به صورت مجازی برگزار شد.
در این گردهماییِ چهارساعته که با حضور دکتر محمدعلی گودرزی رییس موسسه و دکتر کشاورز مدیرکل دفتر گسترش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی برگزار شد، مسایل گوناگونِ مرتبط با فرایند پذیرش دانشجو در مهر ۱۴۰۲ مطرح و دستورالعمل‌های مرتبط با آن بررسی شد.
محمدعلی گودرزی در این نشست، ضمن تاکید بر ضرورت تعامل مراکز با واحد‌های استانی و بررسی دائم سامانه‌ها، از آماده باش موسسه و کلیه همکاران برای کمک به پذیرش دانشجویان جدید در مراکز خبر داد.
وی افزود: خوشبختانه هیچ‌یک از مراکز جهاد حکم نظارتی ندارند.
خسرو هدایتی مشاور رییس موسسه در امور آموزشی نیز در این نشست، ضمن بررسی دستورالعمل ثبت‌نام مهر ۱۴۰۲ گفت: رشته‌هایی که در دوره‌های قبل، به حدنصاب نرسیده، در این پذیرش محدود شده است.
هدایتی افزود: مبنای مطرح‌شدن رشته‌های جدید، طرح آمایش استانی آموزش‌های مهارتی بوده و مراکز باید در اعلام و پذیرش رشته‌ها، به مساله تأمین مدرس نیز توجه کنند.
در ادامه، کشاورز مدیرکل دفتر گسترش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی گفت: در پذیرش مهر آینده، مبنا کاهش تعدد و تکثر رشته‌ها براساس الگوی متوازن است.
وی افزود: توزیع رشته‌ها بین مراکز باید مناسب و هدفمند باشد و از پراکندگی توزیع رشته‌ها جلوگیری شود تا ظرفیت رشته‌ها به صورت کامل پر شود.
کشاورز بیان کرد: برای هر مرکز بین یک تا سه رشته جدید در نظر گرفته شده است.
در پایان این نشست، مهندس محمدرضا لوری‌زاده معاون پژوهشی موسسه گزارشی از وضعیت کدرشته‌ها و استقبال مخاطبان از آن‌ها به تفکیک مراکز ارایه و از آن‌ها خواست در درخواست رشته جدید، از این مطالعه استفاده کنند.