خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 08 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فرایند پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بررسی شد

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1402 - 15:06
بیست و نهمین گردهمایی روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی پیرامون مسائل گوناگون مرتبط با فرایند پذیرش دانشجو برگزار شد.
مراكز،موسسه،پذيرش،كشاورز،كاربردي،مهر،علمي،بررسي،جهاددانشگاهي

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی، بیست و نهمین گردهمایی روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ به صورت مجازی برگزار شد.
در این گردهمایی که با حضور دکتر محمدعلی گودرزی رییس موسسه و دکتر کشاورز مدیرکل دفتر گسترش دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی برگزار شد، مسایل گوناگون مرتبط با فرایند پذیرش دانشجو در مهر ماه ۱۴۰۲ مطرح و دستورالعمل‌های مرتبط با آن بررسی شد.
محمدعلی گودرزی در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت تعامل مراکز با واحدهای استانی و بررسی دائم سامانه‌ها، از آماده‌ باش موسسه و کلیه همکاران برای کمک به پذیرش دانشجویان جدید در مراکز خبر داد.
وی افزود: خوشبختانه هیچ‌یک از مراکز جهاد حکم نظارتی ندارند.
خسرو هدایتی مشاور رییس موسسه در امور آموزشی نیز در این نشست، ضمن بررسی دستورالعمل ثبت‌نام مهر ۱۴۰۲ گفت: رشته‌هایی که در دوره‌های قبل، به حدنصاب نرسیده است، در این پذیرش محدود شده است.
هدایتی افزود: مبنای مطرح‌شدن رشته‌های جدید، طرح آمایش استانی آموزش‌های مهارتی بوده و مراکز باید در اعلام و پذیرش رشته‌ها، به مساله تأمین مدرس نیز توجه کنند.
در ادامه، کشاورز مدیرکل دفتر گسترش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در پذیرش مهرماه آینده، مبنا کاهش تعدد و تکثر رشته‌ها براساس الگوی متوازن است.
وی افزود: توزیع رشته‌ها بین مراکز باید مناسب و هدفمند باشد و از پراکندگی توزیع رشته‌ها جلوگیری شود تا ظرفیت رشته‌ها به صورت کامل پر شود.
کشاورز بیان کرد: برای هر مرکز بین یک تا سه رشته جدید در نظر گرفته شده است.
در پایان این نشست، محمدرضا لوری‌زاده معاون پژوهشی موسسه گزارشی از وضعیت کدرشته‌ها و استقبال مخاطبان از آنها به تفکیک مراکز ارایه و از آنها خواست در درخواست رشته جدید، از این مطالعه استفاده کنند.