رسیدگی به ۶۱۲ پرونده تخلف بخش حمل و نقل جادهای کرمانشاه
کرمانشاه- رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه از رسیدگی به ۶۱۲ پرونده تخلف بخش حمل و نقل جادهای کرمانشاه خبر داد.

فرزاد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کمیسیونهای ماده ۱۱ و ۱۲ به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکتهای حمل و نقل جادهای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه در ارائه خدمات مطلوب به هموطنان است.
وی افزود: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۲۰ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جادهای کالا و مسافر و تعداد ۱۸ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکتها و مؤسسات حمل و نقل عمومی جادهای کالا و مسافر تشکیل شده است.
رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه تصریح کرد: جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکتها و مؤسسات حمل و نقل جادهای برون شهری برگزار میشود و بر همین اساس در سال گذشته، ۱۱ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ در حوزه شرکتهای حمل و نقل کالا تشکیل و به ۱۰۴ پرونده تخلف رسیدگی شده که ۷۲ شرکت جریمه، سه شرکت تذکر، ۲۵ شرکت برائت و چهار شرکت حمل و نقل کالا غیرفعال شده است.
️مرادی بیان کرد: هفت جلسه کمیسیون ماده ۱۲ نیز جهت رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل مسافر تشکیل شده که در این جلسات به ۵۳ تخلف رانندگان حوزه مسافر رسیدگی و در این جلسات ۳۲ شرکت جریمه، یک شرکت تذکر کتبی، یک شرکت مسافربری غیرفعال و ۱۹ شرکت رأی بر برائت گرفتند.
وی ادامه داد: تعداد برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۱ در مجموعه ۲۰ جلسه برگزار و به تخلف ۴۵۵ راننده بخش کالا و مسافر رسیدگی و مورد اتخاذ تصمیم لازم قرار گرفتهاند که در این خصوص در حوزه رانندگان کالا تعداد ۱۲ جلسه به تخلف ۳۴۵ راننده رسیدگی شده که ۲۷۶ راننده تذکر، کارت هوشمند ۴۲ راننده غیرفعال و ۲۷۶ راننده تبرئه شدهاند و در حوزه رانندگان حمل و نقل مسافربری، تعداد ۸ جلسه تشکیل و به تخلف ۱۱۰ راننده رسیدگی شد که ۵۳ راننده تذکر، کارت هوشمند ۲۰ راننده غیرفعال و ۳۷ راننده رأی برائت گرفتند.
️مرادی با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل و نقل جادهای و رضایت آنها، افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای، نظارت مستمر بر فعالیتهای بخش حمل و نقل جادهای برون شهری را دارد و شهروندان میتوانند با تماس با سامانه ۱۴۱ شکایت خود را برای رسیدگی به اداره کل منعکس کنند.