خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سوریه حملات رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق را دفع کرد

مهر | بین‌الملل | جمعه، 11 فروردین 1402 - 02:29
منابع دولتی سوریه دقایقی پیش از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اهدافی در نزدیکی دمشق خبر دادند.
سوريه،صهيونيستي،رژيم،تجاوزات،دمشق،تجاوز،نظامي،رهگيري

به گزارش خبرگزای مهر، رسانه دولتی سوریه در خبری فوری بامداد امروز جمعه از تجاوز نظامی موشکی رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه و مقابله و رهگیری موشک‌های رژیم صهیونیستی در آسمان دمشق خبر داد.
تلویزیون دولتی سوریه در گزارشی فوری از رهگیری و انهدام موفق حملات موشکی رژیم صهیونیستی توسط پدافند هوایی ارتش سوریه در آسمان حومه دمشق خبرداد.
گفته می‌شود این موشک‌ها از سمت سواحل غربی سوریه توسط متجاوزان صهیونیستی شلیک شده است.
صهیونیست‌ها تا کنون بارها مناطق مختلف سوریه از جمله مناطق مسکونی را هدف تجاوز نظامی قرار داده‌اند.
دولت دمشق نیز تا به حال چندین مرتبه در نامه‌هایی به مقامات سازمان ملل، خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها به سوریه شده است.
با وجود تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه تا کنون سازمان ملل و شورای امنیت اقدامی جهت توقف این اقدامات تجاوزکارانه انجام نداده‌اند.
پیشتر، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی در مجلس این کشور گفته بود: «اسرائیل با متحدانش یعنی آمریکا، غرب استعمارگر و رژیم ترکیه حامی تروریسم در منطقه بوده و خواهد ماند و از انجام هر گونه تجاوز به منظور تضمین تداوم گروه‌های تروریستی و جلوگیری از فروپاشی آنها دریغ نخواهد کرد و تجاوزات اخیر به خاک سوریه نیز در همین چارچوب قابل تفسیر است که نشان از محاسبات اشتباه و احمقانه تل آویو دارد.»