خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دور جدید آشوب‌ها در تل‌آویو/ پلیس حضور ندارد!

مهر | بین‌الملل | جمعه، 11 فروردین 1402 - 01:55
در ادامه اعتراض‌های گسترده به اصلاحات قضایی نتانیاهو، همزمان با حمایت تلویحی کاخ سفید از رژیم صهیونیستی بار دیگر معترضان به خیابان ریختند؛ منابع عبری از غیاب معنادار پلیس گزارش دادند
گزارش،معترضان،اشغالي،اصلاحات،عبري،آويو،نتانياهو،تل،فلسطين،خش ...

به گزارش خبرگزای مهر به نقل اسپوتنیک،، ده‌ها هزار معترض خشمگین بار دیگر شامگاه پنجشنبه در اعتراض به مداخله کاخ سفید در حمایت از سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس خیابان‌های اصلی تل آویو را مسدود کردند.
همزمان در ادامه جنگ خیابانی معترضان در فلسطین اشغالی با پلیس در اعتراض به برنامه اصلاحات قضائی نخست وزیر رژِیم صهیونیستی، کانال ۱۲ عبری گزارش داد به دنبال دخالت کاخ سفید در حمایت از برنامه اصلاحات مدنظر نتانیاهو، ده‌ها معترض اتوبان «آیالون» در تل آویو را مسدود کردند.
به گزارش کانال ۱۲، معترضان خشمگین به سیاست‌های کابینه چپ گرای این رژیم در شرایطی به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند که حضوری از پلیس در معابر مشاهده نشده است.
وبگاه عبری «تایمز آو اسرائیل» در فلسطین اشغالی در ارزیابی از شمار معترضان گزارش داد شمار تظاهرکنندگان بالغ بر ۳۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.
کانال ۱۲ عبری با اشاره به شعارها و پلاکاردهای معترضان گزارش داد معترضان با حمل پلاکاردهایی شعارهایی از جمله «آنان انتخابات را ربودند»؛ «من شهروند درجه دو محسوب می‌شوم»؛ «ما خواستار اصلاحات قانونی هستیم» و «اقلیت چپ حق تصویب اصلاحات ندارد» ضد کابینه سر دادند.
همچنین به گزارش رسانه‌های عبری، تظاهرکنندگان خشمگین در خیابان‌های اصلی تل آویو پلاکاردهای معناداری که حاوی الفاظ رکیک به «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا بود در اعتراض به مداخلات کاخ سفید حمل می‌کردند.
گفتنی است سه شنبه هفته جاری جو بایدن در نطقی با ادامه حمایت از سیاست‌های رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی شدید از تحولات میدانی و تشدید اعتراضات در فلسطین اشغالی، سفر نتانیاهو به واشنگتن را به تعویق انداخت.
شامگاه دوشنبه هفته جاری نیز بنیامین نتانیاهو در نطقی به دنبال تشدید اعتراضات ضد وی از تعویق اصلاحات خود تا نشست آتی کنست در تابستان به منظور توسل به راه‌حلی با معارضین خبرداد.
طی هفته‌های گذشته، فلسطین اشغالی از شمال تا جنوب از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا شاهد تظاهرات اعتراضی ضد کابینه راست افراطی نتانیاهو بودند.