خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نهضت تولید قطعات هواپیما را در سال ۱۴۰۲ دنبال می‌کنیم

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | چهارشنبه، 02 فروردین 1402 - 14:48
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نهضت تولید قطعات و قطع وابستگی در حوزه تعمیرات را با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان دنبال می کنیم.
بنيان،دانش،توليد،برنامه،حوزه،تعميرات

آقای محمد محمدی بخش گفت: صنعت هوانوردی جزء موضوعاتی است که ما باید همواره به آن توجه کنیم و با توجه به شرایط سخت و تحریم های که داشته ایم و تدابیری که مقام معظم رهبری برای راهبرد سال در نظر گرفته اند ما تولید دانش بنیان را در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.
به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، تولید دانش بنیان و موضوعات از این جنس بحث اول در حوزه هوایی است و در حوزه رونق تولید و دانش بنیان است و توسعه شرکت های دانش بنیان و نگاه درون زا بودن آن اقدامات زیادی انجام شده است.
او می گوید: از سال گذشته طبق برنامه ریزی که صورت گرفته و نهضت تامین قطعات و تولیداتی که ما را می تواند به کمتر نیازمند شدن به خارج از کشور و قطع وابستگی کمک کند انجام شده است.
محمدی بخش افزود: برنامه سال ۱۴۰۲ که اولین سال اجرای برنامه هفتم است هم باید با همین مبنا و همین تفکر به سمت تولید و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان حرکت کند و طبق برنامه راهبرد ۱۰ ساله موضوع دانش بنیان را به صورت جدی تر و با عمق بیشتری در حوزه تعمیرات و تولید و قطع وابستگی در حوزه تعمیرات و قطعات را به استکبار را در دستور کار خود قرار داده ایم ضمن آنکه ارتباط با کشورهای خارجی و ایکائو را انجام داده ایم.