خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نظارت ویژه بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی–رفاهی بین شهری

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 فروردین 1402 - 14:24
اردبیل - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب و انجام سفر ایمن نظارت‌های ویژه بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین شهری در اردبیل اعمال می‌شود.
رفاهي،اردبيل،خدماتي،نوروزي،سفر،راهي،استان،ايمن،مسافران،طرح،پ ...

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم الله وثوقی ظهر چهارشنبه در بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی از اجرای طرح سراسری پویش همراهان سفر ایمن در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در سه نقطه استان اردبیل در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: این طرح مهم با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» در کیلومتر ۹۸ محور اردبیل پارس آباد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی سحر، کیلومتر ۷۷ محور اردبیل – سرچم مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ارم کوثر و محور اردبیل – آستارا قبل از تونل حیران در حال اجراست.
عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ارائه پیام‌های ایمنی و ترافیکی اجرا خواهد شد.
وثوقی گفت: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران اسلامی، کمک به احیای موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیرهای منتخب از جمله اهداف اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن است.
وی افزود: برای دستیابی به اهداف مهم این طرح براساس برنامه ریزی های انجام شده در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پایگاه‌های فرهنگی و آموزشی در شبکه راه‌های شریانی کشور در نوروز ۱۴۰۲ میزبان مسافران خواهند بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: در قالب پویش همراهان سفر ایمن ضمن آموزش‌های ترافیکی لازم به خانواده‌ها، نشاطی همگانی را با اجرای برنامه‌هایی متنوع در زمینه‌های مختلف هنری برای کاربران جاده‌ای ارائه می‌شود.
وثوقی توزیع اقلام فرهنگی و برشور در بین مسافران نوروزی را یادآور شد و بیان کرد: در این بروشور نقشه استان اردبیل، اطلاعات و موقعیت مکانی راهدارخانه‌ها، مراکز امدادی و مجتمع‌های رفاهی فعال در محورهای مواصلاتی درج شده که در ایام تعطیلات نوروزی در ورودی استان و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی توزیع می‌شود.
وی با تأکید بر استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در ازای هر دو ساعت رانندگی، بهترین محل توقف و استراحت را مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی برشمرد و افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند با بهره‌گیری از سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ارائه خدمات متمرکز و مناسب، کاهش اتلاف وقت و فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده‌ها و تمرکز آنها در یک مکان، دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی تردد در جاده‌ها، ایجاد بستر مناسب برای اشتغالزایی، کاهش مزاحمت‌های ترافیکی و روان سازی ترافیک راه‌ها و فراهم سازی امکانات مناسب در راستای گسترش فرهنگ اقامه نماز را از جمله اهداف مهم در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی دانست.
وثوقی با بیان اینکه برای ارتقای سطح خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای نظارت ویژه‌ای بر عملکرد مجتمع‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: در این بازدیدها وضعیت نمازخانه، رستوران، سرویس‌های بهداشتی، فروشگاه، راه دسترسی، فضاسازی مناسب، نظافت عمومی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.