خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سالجاری است

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | چهارشنبه، 02 فروردین 1402 - 14:07
محمد مخبر گفت:مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت است و مردم در سال جدید شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
دولت،خصوصي،مخبر،معاون،تأكيد،داخلي،گذشته،برنامه،كشور

معاون اول رئیس جمهور:
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی اظهار کرد: خوشبختانه در تعاملات خوبی که با تولیدکنندگان، تجار و کارآفرینان بخش خصوصی در سال گذشته داشتیم ظرفیت بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف ارزیابی شده و حالا وقت آن رسیده که برنامه و ظرفیت‌سنجی‌ها عملیاتی شود.
مخبر ادامه داد: دولت نیز تسهیل‌گری لازم را برای انجام این موضوعات و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی تدارک دیده است.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری شعار سال جدید، گفت: موضوع مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سالجاری است و بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر عزم دولت در هموارسازی بستر‌های سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: با توجه به چرخش راهبردی دولت و کشور به سمت استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی به ویژه قاره آسیا و همچنین کشور‌های منطقه، یک برنامه میان‌مدت عملیاتی برای سرعت گرفتن رشد اقتصادی آماده کرده‌ایم تا به اهداف مورد نظر در سیاست‌های کلی برنامه ۵ ساله هفتم برسیم.
مخبر با اشاره به اینکه زمینه‌های لازم برای ورود سرمایه‌های خارجی و همچنین ساماندهی وضعیت سرمایه‌گذاری داخلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، تأکید کرد: بخشی از این اولویت‌ها در ماه‌های پایانی سال گذشته به ثمر نشست و امسال شاهد رشد چشمگیری در بخش سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی خواهیم بود.
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر همراهی دولت با بخش خصوصی، گفت: دولت در سالجاری جلسات منظمی را برای تعامل و گفتگو با بخش خصوصی جهت فعال‌سازی توان مردمی در عرصه اقتصادی برگزار خواهد کرد تا بستر حضور بیش از پیش و مؤثر تجار و تولیدکنندگان داخلی در پروژه‌های داخلی و بازار‌های جهانی فراهم شود که این موضوع، رشد سرمایه‌پذیری کشور را ارتقاء خواهد داد.
به گفته مخبر، دولت خودش را مکلف به تسهیل‌گری و رفع موانع بخش‌های پیشران خصوصی می‌داند و از بخش خصوصی دعوت می‌کند یاری‌گر دولت در اجرای طرح‌های عظیم ملی در جهت توسعه کشور باشند.