خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 28 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مسجدمحوری رویکرد مهم برنامه های ماه مبارک رمضان باشد

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 فروردین 1402 - 14:02
اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسجدمحوری رویکرد مهم برنامه های ماه مبارک رمضان باشد.
مساجد،اسلامي،مبارك،رمضان،تبليغات،ماه،فرهنگي،سازمان،مصلي،اراك ...

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر چهارشنبه در دیدار با سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی مرکزی و اعضای هئیت امنا مصلی بیت‌المقدس نسبت به اقامه سه نوبت نماز جماعت در مصلی بیت المقدس اراک در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد باید به گونه‌ای باشد که مردم و به خصوص جوانان جذب شوند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: سازمان تبلیغات وظیفه دارد با برگزاری دوره‌های آموزشی برای طلاب و ائمه جماعات شیوه‌های جذب جوانان را در مساجد آموزش دهد.
وی ادامه داد: مساجد از اوایل اسلام به عنوان پایگاه توحید مطرح بودند و در بروز و ظهور انقلاب اسلامی نیز نقشی تعیین کننده و اساسی داشتند و امروز باید نقش و کارکرد مساجد احیا شوند و این نیازمند بسیج عمومی و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی است.
امام جمعه اراک اضافه کرد: مساجد به عنوان مرکز حکمرانی اسلامی و جایگاهی که در آن باید مدیریت جامعه اسلامی شکل بگیرد، بسیار مهم هستند و باید محور همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به آنها بازگردد.
وی با بیان اینکه مسجد، مکانی برای انسان‌سازی است، گفت: مساجد باید به همت سازمان تبلیغات اسلامی به محلی برای رشد، توسعه، ارتقا و پرورش استعدادهای جامعه تبدیل شوند و مسجد محوری رویکرد مهم برنامه‌های ماه مبارک رمضان باشد.
دری نجف آبادی افزود: شناسایی افراد نیازمند در محلات و استفاده از طرفیت خیران برای تهیه بسته‌های معیشتی برای این قشر از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه تبلیغات اسلامی قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن توصیه‌هایی به اعضای هئیت امنا مصلی بیان داشتند: برنامه ریزی مناسب و منسجم برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان اهمیت بالایی دارد و ویژه برنامه‌های قرائت قرآن و تفسیر آن و مراسم شب قدر از جایگاه بالایی در این برنامه‌ها برخوردار است.
وی تأکید کرد: مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه به رصد و مقابله هوشمند با تهاجم فرهنگی دشمن نیز منتهی می‌شود و راهبری هوشمند زیست بوم فرهنگی تبلیغی به عنوان اولویت اصلی این نهاد انقلابی باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اراک افزود: بازدید از مناطق محروم و سرکشی از مساجد محله‌های حاشیه شهر و اقامه نماز در ماه مبارک رمضان در این مساجد می‌تواند در این برنامه کمک بسزایی به این سازمان کند.
وی بیان کرد: همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان بسیار با اهمیت است و مردم شریف ایران باید با توجه ویژه نسبت به پاسداشت این دو عید تلاش کنند.