خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امدادرسانی به ۲۷۶۳۳ حادثه دیده در سیستان و بلوچستان انجام شد

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 فروردین 1402 - 14:02
زاهدان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ هزار و ۶۳۳ نفر از مردم این استان پارسال در ۴۲۸ حادثه از سوی نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.
احمر،هلال،طرح،مسافران،جمعيت،نجات،نوروزي،بلوچستان،سيستان،امداد

علیرضا میربهاءالدین در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: حوادث جاده‌ای با ۲۷۷ مورد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: ۶۵ مورد حادثه سیل و آبگرفتگی، ۲۵ مورد حوادث کوهستان، ۱۷ مورد حوادث دریایی و ساحلی، چهار مورد زلزله، سه مورد آتش سوزی نیز در این مدت توسط نیروهای این جمعیت پوشش داده شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت پنج هزار و ۵۴ نیروی عملیاتی با بکارگیری ۱۶۳ دستگاه آمبولانس و سایر خودروی نجات و کمک دار خدمات امدادی به حادثه دیدگان را برعهده داشتند.
میربهاءالدین بیان کرد: تمامی پایگاه‌های امداد و نجات این جمعیت در سراسر شعب هلال احمر سیستان و بلوچستان برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان آمادگی کامل دارند و شماره ۱۱۲ ندای امداد نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هم استانی‌ها و هموطنان عزیز است.
وی از اجرای طرح نوروزی هلال احمر خبر داد و اظهار کرد :۲۷۱ نیروی امدادگر و سازمان جوانان در طرح نوروزی هلال احمر استان حضور دارند و به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر این استان از دو بخش طرح امداد و نجات و راهنمای مسافران تشکیل شده و ۶۰ پایگاه ثابت و سیار، خدمات مورد نیاز تا ۱۵ فروردین سال آینده را به مسافران ارائه می‌دهند.
وی افزود: در مدت اجرای این طرح، ۳۵ مکان برای اسکان اضطراری مسافران، یک فروند بالگرد، ۸۸ دستگاه آمبولانس، وانت، سواری، خودروی نجات تخصصی در نظر گرفته شده و ۲۷۱ نفر امدادگر ماهر این جمعیت نیز روزانه به مسافران خدمت رسانی می‌کنند.
میربهاءالدین ادامه داد: ارائه کمک‌های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رها سازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح است.
وی تصریح کرد: در این طرح فعالیت‌های فرهنگی مختلفی از جمله برپایی ایستگاه نماز، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع بروشور راهنمای مسافران نوروزی و جعبه‌های آموزشی اجرا می‌شود.