خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تردد ۱۳ میلیون و ۶۴۴ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های استان مرکزی

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 فروردین 1402 - 13:50
اراک- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۳ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۵۲ دستگاه وسیله نقلیه در جاده‌های این استان تردد کردند.
استان،تردد،نقليه،مركزي،وسايل

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد جهانی با اشاره به اینکه ۱۳ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۵۲ دستگاه وسیله نقلیه از ابتدای آغاز طرح نوروزی تاکنون در جاده‌های این استان تردد کردند، گفت: بر اساس تحلیل تردد در ۶۸ جاده اصلی مجهز به تردد شمار برخط استان مرکزی، از ابتدای این طرح تاکنون تردد در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد افزایش دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: سه میلیون و ۱۵ هزار و ۴۴۵ دستگاه وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و ۲ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۰۸ دستگاه وسیله نقلیه، از استان خارج شده است و بقیه ترددها نیز درون استانی است.
وی با بیان اینکه تعداد وسایل نقلیه ورودی و خروجی از این استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۷ و ۱۳ درصد افزایش دارد، گفت: ۱۰ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۷۶ تردد از مجموع ترددهای انجام شده در این مدت مربوط به وسایل نقلیه سبک و ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۶۸۱ تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.
جهانی افزود: تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در جاده‌های استان مرکزی از ۲۳ اسفندماه سال گذشته تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ترتیب ۹ و سه درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: ۶۹ هزار و ۶۶۲ تردد از مجموع ترددهای انجام شده در این مدت مربوط به اتوبوس‌ها است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش تردد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: میانگین سرعت متوسط خودروهای عبوری از جاده‌های استان مرکزی در این مدت ۸۸ کیلومتر بر ساعت است و آزادراه تهران- ساوه پرترددترین جاده استان مرکزی بود.