خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دمای هوا در برخی از مناطق استان مرکزی به زیر صفر می‌رسد

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 فروردین 1402 - 13:21
اراک- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا در برخی از مناطق این استان تا ۲۴ ساعت آتی به زیر صفر می‌رسد.
استان،سامانه،مركزي،بارشي،هواشناسي،مرادي

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مرادی اظهار داشت: سامانه بارشی فعال در استان مرکزی تا اواخر وقت امروز (چهارشنبه) گاهی به صورت رگبار یا بارش باران و در برخی از مناطق به شکل بارش برف ادامه دارد و احتمال رعدوبرق و تگرگ و گاهی وزش باد شدید موقتی، پیش‌بینی شده است.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی، بارش‌ها در نیمه شمالی استان مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است و به دلیل هسته سرد، سامانه بارش‌ها در مناطقی از استان در برخی از ساعات بصورت برف است که می‌تواند منجر به اختلال تردد در جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها شود.
وی ادامه داد: سامانه بارشی فعال در این استان، از چهارشنبه شب بتدریج عبور می‌کند و به دلیل هسته سرد سامانه و شمالی شدن جریانات، پس از عبور سامانه، دمای هوا بطور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.
مرادی بیان کرد: احتمال کاهش دمای زیر صفر از بامداد فردا (پنجشنبه) در برخی از مناطق سردسیر استان مرکزی وجود دارد که می‌تواند منجر به سرمازدگی شکوفه‌های باغات شود.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سامانه بارشی بعدی از روز شنبه هفته آتی وارد استان مرکزی می‌شود و در صورت عدم تغییر الگوی نقشه‌ها تا روز سه‌شنبه موجب بارش‌های رگباری در استان می‌شود.