خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دمشق: آمریکا به جای اقدامات تبلیغاتی تحریم‌ها علیه مردم سوریه را بردارد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 01 فروردین 1402 - 09:07
وزارت خارجه سوریه در اعتراض به برگزاری کنفرانس حمایتی در بروکسل، از آمریکا خواست به جای اقدامات تبلیغاتی تحریم‌ها علیه دمشق را بردارد.
سوريه،زلزله،زدگان،كنفرانس،خارجه،وزارت،فوري

وزارت خارجه سوریه برگزاری به اصطلاح کنفرانس بروکسل برای حمایت از زلزله زدگان بدون هماهنگی با این کشور یا دعوت از آن برای مشارکت در این کنفرانس را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: بهبود شرایط انسانی و زندگی افراد آسیب دیده از زلزله مستلزم لغو فوری و بدون قید و شرط سیاست‌های مجازات جمعی تحمیل شده بر مردم سوریه است.
وزارت خارجه سوریه افزود: این رویکرد سازمان‌دهندگان کنفرانس و سیاسی‌کردن امور بشردوستانه و توسعه‌ای، در ادامه تحمیل اقدامات قهری است که مانع از تامین تجهیزات امداد و نجات زلزله زدگان و حمایت از زلزله زدگان شده و حقایق ثابت کرده است که استثنائات تحریمی که آمریکا و اروپا مدعی اعمال آن شده، چیزی جز تشریفات بی اثر نیست و ماهیت تبلیغاتی دارد.
در این بیانیه آمده است: نیرو‌های آمریکایی به طور غیرقانونی در خاک سوریه به سرقت هزاران بشکه نفت سوریه و قاچاق آن از سوریه بدون در نظر گرفتن نیاز فوری زلزله زدگان به منابع انرژی برای راه اندازی پناهگاه‌ها، سیستم‌های آمبولانس، امکانات بهداشتی و خدماتی و حمل و نقل ادامه می‌دهند.