توضیح مترو درباره اختلال سامانه فروش بلیت و مشکلات حذف نقدفروشی
باشگاه خبرنگاران
|
اجتماعی و حوادث
|
یکشنبه، 28 اسفند 1401 - 08:17
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران درمورد خرابی سامانه فروش الکترونیکی بلیت در مترو توضیحاتی ارائه کرد.

خلاصه خبر
مسعود درستی در مورد آخرین وضعیت سامانه فروش بلیت مترو که بعد از حمله هکری به شهرداری تهران هنوز دارای اختلال است، تصریح کرد: بعد از حمله سایبری در خردادماه سال جاری تقریبا همه سامانههای شهری تحت تاثیر قرار گرفت از جمله سامانه فروش بلیت مترو که همان زمان یک نسخه برای این سامانه پیچیدیم تا حداقل بهره برداری دچار اختلال نشود؛ اما قبول دارم که در حال حاضر فعالیت این سامانه کند است.
درستی با بیان اینکه ما در سامانه فروش بلیت چند مشکل اساسی داریم که یکی از این ایرادات حذف نقدفروشی بود، گفت: ۱۲ سال است که موضوع فروش بلیت از اختیار شرکت مترو خارج شده یعنی دو مجموعه بیرون از مترو برای ارائه خدمات به متروی تهران با یکدیگر قرارداد بستند و شرکت بهره برداری مترو کاربر قرارداد است و حتی ما ناظر قرارداد هم نیستیم.
درستی با بیان اینکه ما در سامانه فروش بلیت چند مشکل اساسی داریم که یکی از این ایرادات حذف نقدفروشی بود، گفت: ۱۲ سال است که موضوع فروش بلیت از اختیار شرکت مترو خارج شده یعنی دو مجموعه بیرون از مترو برای ارائه خدمات به متروی تهران با یکدیگر قرارداد بستند و شرکت بهره برداری مترو کاربر قرارداد است و حتی ما ناظر قرارداد هم نیستیم.