خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد

مهر | دین و اندیشه، استان‌ها | شنبه، 27 اسفند 1401 - 15:57
مشهد ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت استان در مشهد و ۳۲ شهرستان استان خراسان رضوی خبر داد.
قرآن،نمايشگاه،رضوي،مشهد،جلسات،جوانان،برگزاري،بودجه،فرهنگ،استان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین زاده ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد از ۴ تا ۱۱ فروردین مصادف با ۲ تا ۱۱ ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی واقع در باب الجواد حرم مطهر برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: سیاست ما در معاونت قرآن و عترت و با همکاری سایر دستگاه‌های متولی، این است که جلسات محفلی قرآن در سطح استان تقویت شود.
جلساتی که سال‌ها پر رونق برگزار شده و هنوز هم هست و تلاش می‌کنیم رونق خود را حفظ کند.
وی افزود: از جمله دیگر ویژگی‌های نمایشگاه شانزدهم، ایجاد غرفه «وقت و نذر» است که در قالب آن، مبالغی برای برقراری جلسات سنتی قرآن در نقاط محروم استان و خرید قرآن برای این جلسات اختصاص پیدا خواهد کرد.
حسین زاده درباره ضرورت انعکاس محافل قرآنی نوجوانان و جوانان در رسانه‌ها خاطرنشان کرد: در مورد نوجوانان و جوانان کم کاری کرده ایم.
این جوانان موتورهای پیشران آینده کشور هستند و دل‌های پاک آن‌ها آماده پذیرش معارف است و باید مورد مورد توجه قرار داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از اینکه هیچ بودجه و اعتباری برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نمایشگاه مشهد هم با وجود خیل زائران حرم مطهر رضوی به مشهد اهمیت بسزایی دارد و اهمیت آن اگر از نمایشگاه بین المللی قرآن در تهران بیشتر نباشد، کمتر نیست، اما هیچ بودجه و اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است و برگزاری این نمایشگاه در استان نیز با همراهی افراد و دستگاه‌های دلسوزی بوده است که دغدغه فرهنگ قرآنی داشته اند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه ملی باید متوجه شهر مشهد شود، خواستار آن شد که رسانه‌ها، بودجه و اعتبار لازم برای برگزاری چنین محافلی را از دستگاه‌های ذیربط کشوری پیگیری کنند.