سریالسازی مهدویان این بار در حوزه اعتراض و تهدید مدیران فرهنگی کشور/ پاسخ مدیر کل نظارت بر ساخت فیلم به ادعاهای مهدویان
مشرق
|
فرهنگی و هنری، برگزیده
|
شنبه، 20 اسفند 1401 - 16:28
مهدویان باید از این پیشفرض ذهنی فاصله بگیرد که محدوده سازمان سینمایی، محدوده سقوط، امپراطوری فیلیمو و "با تشکر از مرتضی اصفهانی" نیست.

خلاصه خبر
از منظری رسانهای عبارت اعتراض با نام محمد حسین مهدویان گره خورده و او در صفحات مجازیش، کارگردانی مجموعهای تحت عنوان «اعتراض در اینستاگرام» را دنبال میکند.
شورای پروانه ساخت علی رغم هجمههای گسترده رسانهای حاضر نیست یک خانواده ایرانی را به عنوان تمثیلی و نمادی از این جامعه برای تهیه ۳۰۰ هزار تومان و خرید شیرینی بلیبرون تحقیر کند.
متاسفانه در اغلب موارد به دلیل کارنامه فیلمساز در گذشته این اعتراضات مورد توجه و رسیدگی قرار میگیرد.
مهدویان از معدود چهرههای سینماییاست که دائمالمعترض است و در انتشار و گسترش ابعاد سریال «اعتراضهای اینستاگرامیاش» سرآمدتمامی سینماگران ۴۰ سال اخیر است.
او به هر تصمیمی مدیریتی و نظارتی در قابل متن و فرامتن آثارش اعتراض دارد و این رویه تبدیل به سبک و سیاق همیشگی او تبدیل شده است.
قطعا این حرکت سازمان سینمایی بسیار ارزنده است که حاضر نیست به فیلمی که دختر جوان مذهبی که در متن اثر حاضر به آرایش صورتش نیست مورد تمسخر قرار بگیرد.
هیچ خانواده ایرانی حاضر نیست برای تهیه شیرینی شب بلی برون دخترانشان فرشهای یک مسجد را سرقت کند.
مهمترین چالش سریال زخمکاری برای صدور پروانه نمایش حذف نشانههای شاخص مذهبی بودن شخصیتهای سریال بود که در مرجع اقتباسی به دلیل گل درشت بودن، پروانه نشر مجدد آن توسط وزارت ارشاد لغو شد.
اعتراض به مردم، به بهانه سفر رفتن در روز ملی شدن صنعت نفت
اعتراض به حذف بخشهایی از مجموعه ایستاده در غبار که خشونت طلبی را در کاراکتر خیالی و خودساخته از احمد متوسلیان تئوریزه میکند
اعتراض به نمایش فوتبال در سینماها
اعتراض به ممیزیهای قاعده مند فیلم سوسیالیستی- کمونیستی شیشلیک
اعتراضهای سریالی کارگردان همواره بهرهمند از مواهب حکومتی و همیشه معترض
اعتراضهای سریالی کارگردان همواره بهرهمند از مواهب حکومتی و همیشه معترض
اعتراضهای سریالی کارگردان همواره بهرهمند از مواهب حکومتی و همیشه معترض
اعتراضهای سریالی کارگردان همواره بهرهمند از مواهب حکومتی و همیشه معترض
اما مهدویان در آخرین پرده نمایشی سریال «اعتراض» هایش در واکنش به عدم صدور پروانه سینمایی با انتشار پستی خطاب به مدیران سازمان سینمایی نوشت:
بهمن حبشی، مدیرکل دفتر نظارت بر ساخت فیلم سازمان سینمایی به اظهارات محمدحسین مهدویان واکنش نشان داد.
وی ادامه داد: در چند ماه گذشته اقتباسی از رمان بیگانه آلبر کامو بهنام مطرود از سوی کامران حجازی تهیهکننده مهدویان به شورا رسید، البته قبل از آنکه فیلمنامه به شورا ارائه شود طرح آن را برای شورا ارسال کردند تا قبل از شورا ببینم که آیا این طرح میتواند موفق به اخذ مجوز شود یا نه، که نظر شورا مخالفت با طرح ارائه شده بود.
در جلسه حضوری ایشان با معاون نظارت سازمان چرایی رد شدن طرح به وی گفته شد و قرار شد نظرات شورا را در فیلمنامه اعمال کنند و مجددا به شورا ارائه بدهند، متاسفانه وقتی بار دوم فیلمنامه به شورا آمد بدلیل رعایت نکردن نظر شورا و مخالفت آن با آیین نامه پذیرفته نشد.
متاسفانه بر خلاف مشورت، ایشان درخواست پروانه ساخت کردند و فیلمنامه بلافاصله در کوتاهترین زمان در جلسه مطرح و بررسی شد.
۶- اگر تماسهای تلفنی و جلسات متعدد مدیران سازمان سینمایی برای ارائه اصلاحات و نقطه نظرات در خصوص فیلمنامههای بررسی شده جزو توضیحات نیست پس چیست؟
درخصوص هر دو فیلمنامه ارائه شده ایشان به دفعات چه با ایشان چه تهیه کننده صحبت و نقطه نظرات و ملاحظات شورا به سمع و نظرشان رسیده است.
اظهارات حبشی نشان میدهد که درب روی همان پاشنه نمیچرخد و سازمان سینمایی برخلاف ساترا و مدیران تلویبیون مقتدرانه از تصمیماتشان عقبنشینی نمیکنند و شورای پروانه ساخت علی رغم هجمههای گسترده رسانهای حاضر نیست یک خانواده ایرانی را به عنوان تمثیلی و نمادی از این جامعه برای تهیه ۳۰۰ هزار تومان و خرید شیرینی بلیبرون تحقیر کند.
قطعا این حرکت سازمان سینمایی بسیار ارزنده است که حاضر نیست به فیلمی که دختر جوان مذهبی که در متن اثر حاضر به آرایش صورتش نیست مورد تمسخر قرار بگیرد.
شورای پروانه ساخت علی رغم هجمههای گسترده رسانهای حاضر نیست یک خانواده ایرانی را به عنوان تمثیلی و نمادی از این جامعه برای تهیه ۳۰۰ هزار تومان و خرید شیرینی بلیبرون تحقیر کند.
متاسفانه در اغلب موارد به دلیل کارنامه فیلمساز در گذشته این اعتراضات مورد توجه و رسیدگی قرار میگیرد.
مهدویان از معدود چهرههای سینماییاست که دائمالمعترض است و در انتشار و گسترش ابعاد سریال «اعتراضهای اینستاگرامیاش» سرآمدتمامی سینماگران ۴۰ سال اخیر است.
او به هر تصمیمی مدیریتی و نظارتی در قابل متن و فرامتن آثارش اعتراض دارد و این رویه تبدیل به سبک و سیاق همیشگی او تبدیل شده است.
قطعا این حرکت سازمان سینمایی بسیار ارزنده است که حاضر نیست به فیلمی که دختر جوان مذهبی که در متن اثر حاضر به آرایش صورتش نیست مورد تمسخر قرار بگیرد.
هیچ خانواده ایرانی حاضر نیست برای تهیه شیرینی شب بلی برون دخترانشان فرشهای یک مسجد را سرقت کند.
مهمترین چالش سریال زخمکاری برای صدور پروانه نمایش حذف نشانههای شاخص مذهبی بودن شخصیتهای سریال بود که در مرجع اقتباسی به دلیل گل درشت بودن، پروانه نشر مجدد آن توسط وزارت ارشاد لغو شد.
اعتراض به مردم، به بهانه سفر رفتن در روز ملی شدن صنعت نفت
اعتراض به حذف بخشهایی از مجموعه ایستاده در غبار که خشونت طلبی را در کاراکتر خیالی و خودساخته از احمد متوسلیان تئوریزه میکند
اعتراض به نمایش فوتبال در سینماها
اعتراض به ممیزیهای قاعده مند فیلم سوسیالیستی- کمونیستی شیشلیک
اعتراضهای سریالی کارگردان همواره بهرهمند از مواهب حکومتی و همیشه معترض
اعتراضهای سریالی کارگردان همواره بهرهمند از مواهب حکومتی و همیشه معترض
اعتراضهای سریالی کارگردان همواره بهرهمند از مواهب حکومتی و همیشه معترض
اعتراضهای سریالی کارگردان همواره بهرهمند از مواهب حکومتی و همیشه معترض
اما مهدویان در آخرین پرده نمایشی سریال «اعتراض» هایش در واکنش به عدم صدور پروانه سینمایی با انتشار پستی خطاب به مدیران سازمان سینمایی نوشت:
بهمن حبشی، مدیرکل دفتر نظارت بر ساخت فیلم سازمان سینمایی به اظهارات محمدحسین مهدویان واکنش نشان داد.
وی ادامه داد: در چند ماه گذشته اقتباسی از رمان بیگانه آلبر کامو بهنام مطرود از سوی کامران حجازی تهیهکننده مهدویان به شورا رسید، البته قبل از آنکه فیلمنامه به شورا ارائه شود طرح آن را برای شورا ارسال کردند تا قبل از شورا ببینم که آیا این طرح میتواند موفق به اخذ مجوز شود یا نه، که نظر شورا مخالفت با طرح ارائه شده بود.
در جلسه حضوری ایشان با معاون نظارت سازمان چرایی رد شدن طرح به وی گفته شد و قرار شد نظرات شورا را در فیلمنامه اعمال کنند و مجددا به شورا ارائه بدهند، متاسفانه وقتی بار دوم فیلمنامه به شورا آمد بدلیل رعایت نکردن نظر شورا و مخالفت آن با آیین نامه پذیرفته نشد.
متاسفانه بر خلاف مشورت، ایشان درخواست پروانه ساخت کردند و فیلمنامه بلافاصله در کوتاهترین زمان در جلسه مطرح و بررسی شد.
۶- اگر تماسهای تلفنی و جلسات متعدد مدیران سازمان سینمایی برای ارائه اصلاحات و نقطه نظرات در خصوص فیلمنامههای بررسی شده جزو توضیحات نیست پس چیست؟
درخصوص هر دو فیلمنامه ارائه شده ایشان به دفعات چه با ایشان چه تهیه کننده صحبت و نقطه نظرات و ملاحظات شورا به سمع و نظرشان رسیده است.
اظهارات حبشی نشان میدهد که درب روی همان پاشنه نمیچرخد و سازمان سینمایی برخلاف ساترا و مدیران تلویبیون مقتدرانه از تصمیماتشان عقبنشینی نمیکنند و شورای پروانه ساخت علی رغم هجمههای گسترده رسانهای حاضر نیست یک خانواده ایرانی را به عنوان تمثیلی و نمادی از این جامعه برای تهیه ۳۰۰ هزار تومان و خرید شیرینی بلیبرون تحقیر کند.
قطعا این حرکت سازمان سینمایی بسیار ارزنده است که حاضر نیست به فیلمی که دختر جوان مذهبی که در متن اثر حاضر به آرایش صورتش نیست مورد تمسخر قرار بگیرد.