خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 01 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

‌نمی‌توان شهر را با ابزار‌های قدیمی اداره کرد/ انتقاد از ساخت اتوبان و بزرگراه هاى جدید در پایتخت

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 15 اسفند 1401 - 13:38
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: باید از ساخت اتوبان و بزرگراه‌های جدید دست برداشته و نگاه انسان محور را در دستور کار خود قرار دهیم.
حمل،نقل،شهر،شوراي،تهران،تشكري،برقي،هاشمي،عمومي

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
تشکری هاشمی، رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تصمیم گرفتیم نگاه خود را تغییر داده و حمل و نقل عمومی را در اولویت کاری خود قرار دادیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ۱۱ سالی که در معاونت ترافیک فعالیت خود را شروع کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید به مترو توجه ویژه تری داشته باشیم و میل مردم به استفاده از خودروی شخصی را کاهش دهیم بر همین اساس ۷۹ کلیومتر مترویی که تحویل گرفتیم را و با ۳۰۰ کیلومتر تحویل داده دادیم، همچنین ۳۷۰ واگن دریافت و تعداد ان را به ۱۵۰۰ واگن رسیدیم.
تشکری هاشمی در ادامه با تاکیید بر اینکه نمی‌توان شهر را با ابزار‌های قدیمی اداره کرد گفت: بنابراین تصمیم گرفتیم تا به سمت هوشمندسازی شهر گام برداشته و در نتیجه خطوط فیبرنوری را به ۳۰۰۰ کیلومتر رساندیم تعداد موتورسیکلت‌های برقی را افزایش داده و دوربین‌های نظارتی و پردازشی و تقاطع هاب هوسمند و ثبت تخلفات را ایجاد کردیم.
نماینده مردم در شورای شهر تهران افزود: به دلیل الودگی هوا حرکت به سمت خودرو‌های پاک مانند موتورسیکلت برقی، دوچرخه، اسکوتر و...
را در دستور کار خود قرار دادیم.
تشکری هاشمی اعلام کرد: ما با همکاری اعضای شورای شهر تهران توانستیم ۴۵ درصد از بودجه شهرداری تهران را به حوزه حمل و نقل اختصاص دهیم.
برای تجهیزات حمل و نقل عمومی ۲۶ هزار و پانصد میلیارد تومن برای خرید اتوبوس، موتورسیکلت برقی، ون و بقیه وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی نیازمندیم.
وى گفت؛ اگر می‌خواهیم مردم کیفیت زندگی شان تغییر کرده و به آرامش برسند باید از ساخت اتوبان و بزرگراه‌های جدید دست برداشته و نگاه انسان محور را در دستور کار خود قرار دهیم.