خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دروغ علیه امام(ره) در روز روشن!/ صحبت‌های یک نماینده درباره دلایل اصلی "گرانی"

مشرق | سیاسی، برگزیده | یکشنبه، 14 اسفند 1401 - 12:44
اداره استاندارد شهرستان گناوه با انجام وظایف سازمانی خود، درسی را به اقتصاد ایران داده که خوانش آن برای مسئولان ارشد اقتصادی یک ضرورت است.
حجاب،انقلاب،دولت،استاندارد،امام،ابتكار،اداره،خانم،مجلس،كشور، ...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است.
ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.
۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.
***
صحبت‌های یک نماینده درباره دلایل اصلی گرانی
جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون داخلی کشور و شوراها و نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای با سایت جماران گفته است:
"دلیل گرانی که ما امروز با آن دست به گریبان هستیم مشخص است؛ تعجیل در حذف ارز ۴۲۰۰ و عدم آمادگی دولت برای کنترل بازار باعث این موضوع شد.
نه اینکه ارز ۴۲۰۰ فسادزا نبود و نباید حذف میشد نه، اتفاقا هم فسادزا بود و هم باید حذف می شد؛ اما نکته این است که دولت تازه بر سرکار آمده بود و در این موضوع بسیار عجله کرد و مسلط برکار نبود.
ضمن اینکه دولت به پیشنهاد مجلس نیز عمل نکرد؛ علیرغم اینکه مجلس به شدت دنبال کالابرگ الکترونیکی بود اما دولت با پرداخت یارانه نقدی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به هر فرد به بدتر شدن اوضاع کمک کرد."[1]
*ما قضاوت درباره سخنان آقای رشیدی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.
ضمن اینکه باید دانست دولت فعلی هم عملا مجبور شد ارز 4200 را با قیمتی جدیدتر به اقتصاد ایران بازگرداند.
برخی محافل تحلیلی معتقدند در صورت وجود یک عزم جهادی برای اصلاح رویه‌های غلط و ایضا نظارت کارا بر بازار؛ می‌توانیم طلیعه شکسته شدن گرانی بیقاعده را تنها در مدت چند روز مشاهده کنیم.
مسئله چرایی اجرا نشدن مصوبه کالابرگ مجلس یازدهم از سوی دولت نیز همچنان از معماهای بزرگ سیاسی و اجرایی در ایران است که کسی چندان درباره آن صحبت نمی‌کند!
***
درس اداره استاندارد گناوه برای اقتصاد ایران
رئیس اداره استاندارد شهرستان گناوه در استان بوشهر گفته است: ۲ شهربازی مستقر در ساحل این بندر به دلیل رعایت نکردن الزامات استاندارد، تعطیل و پلمب شدند.
قدرت‌ا...
شاهین زاده در مصاحبه با ایرنا همچنین افزود: در بازدیدهای به عمل آمده از سوی کارشناسان این اداره، همچنین یک خانه بازی نیز به علت بی توجهی به استانداردهای الزامی تعطیل و مهر و موم شد.
رئیس اداره استاندارد گناوه گفت: این اداره به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و پایان سال، نظارت بر تجهیزات بازی مستقر در شهربازی ها بویژه در ساحل را تشدید کرده است.
وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به ‌منظور تامین ایمنی و سلامت استفاده کنندگان؛ وسایل بازی و تجهیزات شهربازی در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند و باید متصدیان این مراکز به این امر مهم اهتمام ورزند.[2]
*حقیقتا سبب خوشوقتی و مسرت است که می‌بینیم مسئولانی خدوم و مدبر در اقصی‌نقاط دوردست کشور حضور دارند که به الزامات حکمرانی واقف‌اند و وظایف محوله خود را به نحو احسن انجام می‌دهند تا ولو یک حادثه تلخ نیز نتواند کام مردم عزیز ایران را تلخ کند.
این وظیفه‌شناسی اداری از سوی اداره استاندارد شهرستان گناوه اگرچه قابل قدرشناسی و تمجید است لکن سبب یک تأمل و عبرت بزرگ نیز هست و آن اینکه وقتی مدیرانی چنین وظیفه‌شناس و دوراندیش در سیستم اداری کشورمان فعال هستند پس چرا در مرکزیت اداری کشور و رویکردهای کلان دولت بعضا شاهد اشتباهات فاحش و کم‌کاری هستیم؟!
من‌باب مثال اینکه برای همه سوال است که چرا قانون کارا و عقلانی مجلس یازدهم برای "ارائه کالابرگ به مردم با قیمت ارزان" و یا "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" که تأثیر بسزایی در کاهش نرخ مسکن دارد؛ اجرا نمی‌شود؟!
ایضا چرا نمی‌بینیم که نظارت کارایی بر بازار وجود داشته باشد تا قیمت‌ها اینچنین دچار طغیان نشوند؟!
واضح است که هم مدیران توانمند داریم و هم راهکارها را می‌دانیم.
آیا با "نفوذ" مواجهیم یا با "ناکارآمدی" که بدیهی‌ترین امورات اقتصادی در اجرائیات ایران رعایت نمی‌شود...؟!
***
"فرماندهان فتنه" اینگونه دِین خود را به اغتشاشات ادا می‌کنند
دروغ علیه امام(ره) در روز روشن!
معصومه ابتکار، فعال اصلاح‌طلب و از مقامات دولت روحانی اخیراً در یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرده است با بیان اینکه اصلا در ابتدای انقلاب بحث اجباری شدن حجاب مطرح نبود، گفت: حجاب انتخابی بود و جالب اینجا بود که اکثریت هم به این سمت آمدند و حجاب را انتخاب کرده بودند.
بدون اینکه کسی به آنها امر کند.
امام از ابتدا با این نگاه‌های سخت‌گیرانه و افرادی که موضع صرفاً فقهی داشتند و حتی ابعاد اجتماعی و روانشناختی موضوع را نمی‌دیدند، درگیر بودند.[3]
*البته اقتراح و ارائه نظر در ساحت انقلاب اسلامی هیچ ایرادی ندارد لکن این مسئله با "دروغ و تحریف تاریخ" یکی نیست!
خانم ابتکار عملا مرتکب تحریف تاریخ شده و به مردم درباره تظاهرات زنان بی‌حجاب در 17 اسفند سال 57 (دو هفته پس از پیروزی انقلاب) و در اعتراض به اجباری بودن حجاب اجتماعی در انقلاب اسلامی چیزی نگفته است.
تظاهراتی که البته-طبعا- با نظر مثبت امام راحل، شهید بهشتی و سایر اعضای شورای انقلاب با برخورد انقلاب مواجه شد و معترضین تند آن تظاهرات نیز جملگی دستگیر و روانه زندان شدند.
پس از آن نیز شاهد تأکید جدی و دقیق امام راحل بر لزوم رعایت حجاب بانوان بودیم.
خانم ابتکار حتما این بخش از اظهارات امام راحل را از یاد برده است که پس از انقلاب می‌فرمود تلخی ماجرای کشف حجاب رضاخان هنوز در ذائقه من هست.
خانم ابتکار چرا به مردم نمی‌گوید که امام راحل 2 روز قبل از تظاهرات معترضان حجاب در تهران گفته بود: زنها بروند (در وزارتخانه‌ها) اما با حجاب باشند.
مانعی ندارد بروند..لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند.
سخنانی که برخی معتقدند نخستین حکم انقلاب اسلامی مبنی بر اجباری بودن حجاب اجتماعی تلقی می‌شود و افراد بی‌حجاب نیز نسبت به همان تظاهرات کردند که البته با پاسخ محکم انقلاب مواجه شدند.
دروغ و تحریف تاریخ می‌تواند آخرت و دنیای خانم ابتکار را بر باد بدهد...
قابل تأمل اینکه این اظهارات خانم ابتکار مورد استقبال سایت جماران که وابسته به نوه امام است نیز قرار گرفته است!
***
1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1581397
2_ https://irna.ir/xjLTqK
3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1586990