خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 03 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نگاهی نو به تعاملات سلامت با کشور‌های آفریقایی

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | یکشنبه، 07 اسفند 1401 - 15:31
مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، گسترش همکاری‌های ایران با کشور زیمباوه در حوزه سلامت را نگاهی نو به تعاملات با کشور‌های آفریقایی دانست.
بهداشت،زيمباوه،سلامت،وزارت،آفريقايي،دوجانبه،بازديد

محمدحسین نیکنام، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: قاره آفریقا دارای پتانسیل غنی از نظر معادن و موقعیت جغرافیایی بوده و گسترش همکاری‌های وزارت بهداشت با بخش سلامت کشور‌های آفریقایی از جمله زیمباوه مورد تاکید دولت سیزدهم است.
او افزود: با توجه تحریم جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های آفریقایی، توسعه روابط در حوزه سلامت با زیمباوه از راهکار‌های مقابله و دور زدن تحریم‌ها و جلوگیری از تحقق سیاست خارجی برخی از کشور‌های غربی به ویژه آمریکا، برای انزوای دیپلماتیک ایران در عرصه جهانی است.
او ادامه داد: برنامه متنوعی از جمله ملاقات‌های دوجانبه بین مسئولان ارشد دو کشور، بازدید از نمایشگاه‌های دارو و تجهیزات پزشکی و بازدید از موسسات علمی و آموزشی برای هیات زیمباوه‌ای تدارک دیده شده و مقرر است یادداشت تفاهم همکاری بهداشتی بین وزرای بهداشت دو کشور طی این سفر به امضا برسد.
بنا به دعوت وزارت بهداشت، چیونگا - معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت زیمباوه و هیات همراه از تاریخ ۶ لغایت ۹ اسفند ۱۴۰۱ به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه سلامت به کشورمان عزیمت خواهد کرد.