خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعتکاف در قلب ایالت کنتاکی/ تشنگی معنوی هزاران دانشجوی آمریکایی برای «احیاء» و عبادت جمعی+عکس و فیلم

مشرق | بین‌الملل، برگزیده | جمعه، 05 اسفند 1401 - 15:18
دانشجویان یک کالج مسیحی بیش از یک هفته است که در حال عبادت و عبادت شبانه روزی هستند. بازدیدکنندگان از همه جا وارد می شوند و به نظر می رسد "احیاء" در حال گسترش است.
دانشگاه،عبادت،كالج،مسيحي،معنوي،دانشجويان،گزارش،كريسچن،نيوز،ف ...

به گزارش سرویس جهان مشرق، دانشجویان یک کالج مسیحی بیش از یک هفته است که در حال عبادت و عبادت شبانه روزی هستند.
بازدیدکنندگان از همه جا وارد می شوند و به نظر می رسد «احیاء» در حال گسترش است.
دانشجویان دانشگاه آسبری - یک کالج مسیحی در ویلمور، کنتاکی - بیش از یک هفته است که در نمازخانه خود به طور شبانه روزی دعا و عبادت می کنند.
این پدیده بازدیدکنندگانی را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است، و بنا به گفته‌های بسیاری، آنچه که به نظر می‌رسد یک "احیای" معنوی است در جاهای دیگر آمریکا نیز گسترش یافته است.
این کار با برنامه ریزی منظم کلیسا در سالن هیوز در صبح روز ۸ فوریه آغاز شد و البته به سادگی پایان نیافت.
الکساندرا پرستا - یکی از سردبیران ارشد روزنامه دانشگاه، The Collegian ، به روزنامه‌ی «کریسچن پست» توضیح داد که بعد از مراسم نمازخانه چهارشنبه گذشته "تقریبا ۳۰ دانشجو به اعتکاف ادامه دادند." خیلی روز، دانشجویان دیگری نیز به آن‌ها پیوستند.[۱]
پرستا اضافه کرد:
"چند دقیقه بود که سالن را ترک کردم، اما بعد احساس کردم که از من خواسته شده است که برگردم.
از آن زمان تاکنون متوقف نشده است.
این ترکیبی از عبادت، شهادت(testimonyبه معنای اقرار و تصریح به ایمان است)، دعا، اعتراف و سکوت بوده است."
او آن را "تجربه‌ی کامل روح القدس" خواند.
این پدیده همچنین توجه رسانه های اصلی را به خود جلب کرده است.
مثلا NBC News گزارش داد:
"سه‌شنبه شب بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داد: ۳۰۰۰ عبادت کننده در کلیسای کالج جمع شدند و چهار ساختمان دیگر پردیس کالج نیز پر شده بود."
مردم از هر جای دیگر نیز به آن‌جا هجوم می آورند.
ان‌بی‌سی نیوز پیش از این اشاره کرد که به گفته‌ی کوین براون، رئیس دانشگاه آسبری، دانشجویان و کارکنان ۲۲ دانشکده و مدرسه‌ی وابسته به دانشگاه در این مراسم حضور یافتند و حداقل دو سوم شرکت‌کنندگان از خارج از ایالت، از ماساچوست تا هاوایی هستند.
انتظار می رود مسافرانی از سنگاپور و کانادا به زودی به این مراسم عبادت دسته‌جمعی ملحق شوند.
برای نمونه، دانشجویی به نام «نیک هال» به ان‌بی‌سی نیوز گفت که با دیدن یک ویدیوی پربازدید در اینستاگرام از اتفاقات آسبری، یک بلیط هواپیمای یک طرفه از مینیاپولیس خرید تا در آن‌جا حضور پیدا کند.
پرستا به کریسچن پست گفت که برخی از افراد "روی زمین خوابیده اند و بی وقفه به ستایش خدا ادامه می دهند."
تی.جی.
ریوز به ان‌بی‌سی نیوز گفت که کالج ویتون را در ایلینویز - که یک مدرسه مسیحی نیز هست- ترک کرد و بدون هیچ برنامه‌ای خاص، مدت کوتاهی پس از شنیدن آنچه در آسبری اتفاق می‌افتد، ۶ ساعت و نیم با خودرویش به ویلمور رانندگی کرد.
ریوز گفت: "در کلیسای کوچک ویتون در آسبری شوقی برای توجه یافتن به حرکت الهی وجود داشت."
این اولین بار نیست که چنین هجوم معنوی به آسبری می رسد و قبلا در فوریه ۱۹۷۰ نیز چنین چیزی اتفاق افتاد.
به گزارش کریسچن پست، "مراسم «احیاء» دوباره گسترش یافته و بر مکان های مختلف، از جمله مدرسه علمیه الهیات باپتیست جنوب غربی فورت ورث در تگزاس، پس از سخنرانی سه دانشجوی آسبری در مورد تجربیات معنوی خود، تاثیر گذاشته است."
اعتکاف فوریه ۱۹۷۰ در آسبری
به نظر می رسد آنچه تاکنون در فوریه ۲۰۲۳ اتفاق افتاده، در حال گسترش است.
ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد که دانشجویان دانشگاه لی در تنسی صبح روز دوشنبه عبادت شب‌زنده‌دارانه‌ی خود را آغاز کردند و سایر مدارس مانند دانشگاه اندرسون در ایندیانا و دانشگاه مسیحی اوهایو در نزدیکی کلمبوس نیز موارد مشابهی را تجربه می‌کنند.
طبق گزارش دیگری از کریسچن پست، توماس وایت، رئیس دانشگاه سدارویل- کالج مسیحی دیگری در اوهایو- گفت که این دانشگاه در حال تجربه‌ی "یک بارش ویژه معنوی و احساس حضور خداوند" است.
در اینجا نگاهی به آنچه در دانشگاه لی می گذرد را می بینید:
گلن بک از پایگاه خبری TheBlaze روز پنجشنبه با آلیسون پرفاتر، رئیس هیئت دانشجویی آسبری درباره آنچه در کلیسای کوچک اتفاق می‌افتد صحبت کرد و او منظره‌ی "هزاران روح تشنه و مضطرّ برای اتحاد معنوی با خداوند" را توصیف کرد.
پرفاتر به بک تاکید کرد که آدم‌ها در این‌جا "شفای جسمانی" و "رهایی از اضطراب و افسردگی" را تجربه کرده اند.
در آخر این توضیح خالی از لطف نیست که در زبان عربی، «واژه‌ی «احیاء» هم به معنای شب‌زنده‌داری و هم «باززایی» یا تولد دوباره است و این دقیقا معنایی است که واژه‌ی «revival» در زبان انگلیسی و در تداول مسیحی آن وجود دارد.