خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بنیاد شهید و بنیاد مسکن هم‌آوا شدند

مشرق | یادداشت | دوشنبه، 01 اسفند 1401 - 12:28
رییس بنیاد شهید گفت: از سه و نیم ملیون نفر جامعه هدفمان، ششصد هزارنفر مسکن ندارند و ۴۳ درصد در تهران بزرگ اجازه نشین هستند.
مسكن،بنياد،ايثارگران،شهيد،انقلاب،هدفمان،رييس،جامعه،اسلامي،بد ...

به گزارش مشرق، مراسم امضای قرارداد همکاری بین بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صبح امروز برگزار شد.
در این مراسم، قاضی‌زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید گفت: بنیاد مسکن از برکاتی است که حضرت امام منشأ آن بودند.
پیش از انقلاب مشکلات در حوزه مسکن زیاد بود و شاهد پدیده حلبی آبادها بودیم و در بعد از انقلاب هم این مشکل هنوز حل نشده و طبقه مستمند و حتی متوسط، قادر به تأمین مسکن نیستند.
ما هم وظیفه قانونی داریم برای بخشی از جامعه هدفمان (ایثارگران) در بنیاد شهید، زمین و وام مسکن بدهیم اما در همین تکالیف قانونی هم با کمبودهایی روبرو بوده‌ایم.
عملا زمین و وام مسکن را نتوانسته‌ایم به همه بدهیم.
و این سیاست‌ها شکست خورده است.
برای همین به تولید مسکن رو آورده‌ایم و در این مسیر به یاری دوستان خوبمان در بنیاد مسکن، بسیار امیدواریم.
وی افزود: ما از ابتدای این دوره هم در مسکن و هم در اشتغال تصمیم گرفتبم کار و مسکن تولید کنیم.
یعنی برای جامعه هدفمان مهارت شغلی ایجاد بشود و بتوانند کار کنند.
شکر خدا مسکن در کشور یک متولی دارد که بهترین کار این است که دستگاه‌ها منابع و درخواست‌هایشان را تجمیع کنند و توسط بنیاد مسکن این نیازها برآورده شود.
رییس بنیاد شهید ادامه داد: از سه و نیم ملیون نفر جامعه هدفمان، ششصد هزارنفر مسکن ندارند و ۴۳ درصد در تهران بزرگ اجازه نشین هستند.
البته در برخی استانها مشکلات کمتر است.
در جهش ملی مسکن ۵درصد باید به بنیاد شهید برسد که این عدد امیدوار کننده است و امیدواریم که بیناد مسکن این روند را تسریع کند.
وی تصریح کرد: انتظار داریم بنیاد مسکن در مورد زمین‌های تجمیعی وارد موضوع بشوند و هم این که زمین‌های تفکیکی را به صورت شهرک، برای ایثارگران آماده کنند.
با بنیاد مسکن توافق شده ۷۰۰۰۰ نفر از ایثارگران از طریق واگذاری مسکن به حقوقشان برسند و امبدواریم بنیاد مسکن در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکند.
بزرگترین هزینه خانواده‌ها مسکن است و امید داریم که بتوانیم این بار را از دوش ایثارگران برداریم.
در این نشست همچنین اکبر نیکزاد، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ضمن بیان توضیحاتی، از آمادگی خود و مجموعه بنیاد مسکن برای یاری حداکثری جهت تأمین مسکن ایثارگران خبر داد.