خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 20 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رونق تولید باید در عمل محقق شود

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 05 خرداد 1398 - 13:50
رئیس کمیسون گردشگری اتاق بازگانی، صنایع و معادن بیرجند گفت: تلاش ما بر این است که برخورد با شعار امسال شعاری نباشد و در عمل رونق تولید را نشان دهیم.
گردشگري،توليد،صنايع،بيرجند،رونق،معادن،كميسيون،اتاق،جمله،استا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا مجیدی ظهر امروز در نشست هم اندیشی کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار داشت: مسئولیت ما در این کمیسیون حمایت و پشتیبانی از کارهای بخش خصوصی است که انرژی و توان خودمان را معطوف به این کار می‌کنیم.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازگانی، صنایع و معادن بیرجند بیان کرد: در یک سال گذشته کارگاه‌های آموزشی خوبی در حوزه‌های دیپلماسی گردشگری و کارآفرینی گردشگری و همچنین همایش بین‌المللی بیابان لوت برگزار شد.
مجیدی تصریح کرد: بعد از جمع‌بندی این نشست، یک یا دو جلسه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی درباره گردشگری استان برگزار می‌شود و در حال بررسی طرحی برای سلامت گردشگری با کشورهای حوزه اکو و همسایه نیز هستیم.
وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که امسال، برخورد با شعار امسال شعاری نباشد و در عمل رونق تولید را نشان دهیم.
آموزش، گام موفقیت در عرصه تولید و گردشگری است
عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند نیز در این نشست اظهار داشت: هر دانش آموزی که پا به مدرسه می‌گذارد یک پروفسور است بنابراین باید در این راستا تلاش کنیم و در مدارس ظرفیت‌های شهرستان بیرجند را برای دانش آموزان بشناسانیم.
شهریاری به عوامل موثر در رونق گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: اتصال حلقه‌های متعدد آموزش، خدمات و تولید، پر رنگ کردن آداب و رسوم کهن و غیره از جمله عوامل موثر در رونق تولید است.
وی با بیان اینکه گردشگری یکی از مهمترین منابع تولید سرانه ملی و ارزش افزوده اقتصادی است افزود: آموزش، گام موفقیت در عرصه تولید و گردشگری است.
دید سنتی برخی مدیران و عدم همکاری لازم از جمله موانع تولید است
عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های هدف با آموزش روستاییان و تشکیل تیم یا گروه و سپس قطبندی روستاها و انتخاب یک نفر با عنوان تسهیلگر برای رساندن به هدف و برگزاری دوره‌های آموزشی برای روستاییان ضروری است.
وی به موانع تولید اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود مواد اولیه با کیفیت و ارزان، کمبود کارگر متخصص و متعهد، کمبود سرمایه گذار علاقه‌مند و دارای انگیزه، نبود نظام بانکی پویا، ضعف ریسک پذیری، عدم توجه به پتانسیل‌های سرمایه‌های خرد و سرگردان، دید سنتی برخی مدیران و عدم همکاری لازم از جمله موانع تولید است.
یکی از موانع گردشگری عدم خودباوری فرهنگی عمومی است
شهریاری گفت: برپایی مراسم نمادین برخی سنت‌های قدیمی، تبدیل گردشگران عبوری به گردشگران ماندگار، طراحی ماهنامه‌های گردشگری مختص استان و ارسال به ادارات میراث فرهنگی دیگر استان‌ها، راوی‌گری توسط ریش سفیدان محلی به گردشگران و فراهم کردن امکانات تفریحی محل یا اقامتگاه با در نظر گرفتن گروه سنی گردشگران از جمله عوامل موثر در رونق گردشگری است.
عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند با بیان اینکه یکی از موانع گردشگری عدم خودباوری فرهنگی عمومی است خاطرنشان کرد: رونق بخشی به امر تولید و گردشگری مستلزم برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و محلی، افزایش کیفیت محصولات تولیدی، راه‌اندازی کمیته فروش و بازاریابی به صورت منطقه‌ای و راه‌اندازی سایت فروش و ارتباط استان‌ها با یکدیگر است.
وی یادآور شد: توانمندسازی روستاییان و ایجاد کارگاه‌های کوچک دستیابی به کارهای بزرگ است.
ظرفیت‌های رونق صنعت گردشگری
شهریاری به پیشنهاداتی برای رونق تولید و گردشگری در خراسان جنوبی اشاره و بیان کرد: ایجاد بازارچه صنایع دستی و منسجم کردن کارگاه‌های تولیدی و غرفه‌های فروش، جلوگیری از خام فروشی مواد و تبدیل به صنایع مصرفی، راه‌اندازی گردشگری معدن با توجه به وجود معادن خاص در استان، راه‌اندازی مرکز گردشگری سلامت با منسجم کردن اطباء طب سنتی و همچنین آب درمانی و استفاده از چشمه‌های معدنی از جمله مواردی است که در بحث رونق تولید و گردشگری پیشنهاد داده می‌شود.
عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از ابزارهای مهم رونق تولید است و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باعث افزایش ایجاد اشتغال و درآمد ملی می‌شود.
وی به چالش‌های تولید صنایع دستی و محصولات محلی اشاره کرد و گفت: قیمت بالای مواد اولیه، ضعف در بازاریابی، عدم شناخت از نحوه قیمت گذاری، عدم پرداخت تسهیلات بدون دغدغه، عدم انسجام بازار صنایع دستی و خام فروشی مواد اولیه به افراد غیر متخصص از جمله چالش‌های تولید صنایع دستی و محصولات محلی است.
رسانه‌ها ظرفیت‌های خراسان جنوبی را به خوبی معرفی کنند
نماینده هتل داران بیرجند نیز در این نشست اظهار داشت: مشکلاتی که در بحث گردشگری وجود دارد به دوبخش عمده درونی و برونی تقسیم می‌شود.
آذرکار با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم همه نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها را داشته باشیم باید مدلی برای بررسی داشته باشیم گفت: توسعه فرهنگ گردشگری ضروری است بنابراین باید ظرفیت‌های استان را معرفی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در بحث اقامتگاه‌ها، دستگاه ها مکان‌هایی را برای اقامت دارند که مناسب نیست و این آثار سوء بر استان می‌گذارد.
نماینده هتل داران بیرجند با اشاره به نقش رسانه‌ها در بحث معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها ظرفیت‌های استان را به خوبی معرفی کنند.
ورود سرمایه‌گذار به صنعت فرش بافی شهرستان درمیان
مدیر بهزیستی درمیان نیز در این نشست بیان کرد: در بحث صنعت فرش بافی سرمایه گذاری ورود پیدا کرده است که در این راستا زمینه اشتغال 26 نفر ایجاد شده است.
حسینی گفت: به طور میانگین ماهیانه 500 تا 700 هزار درآمد پرداخت می‌شود و در بخش درخش درمیان نزدیک به 30 نفر را در حوزه فرش فعال شدند.
انتهای پیام/ش