خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کانادا نخستین تانک لئوپارد را به اوکراین ارسال کرد

مهر | بین‌الملل | یکشنبه، 16 بهمن 1401 - 03:00
وزیر دفاع کانادا از ارسال نخستین تانک لئوپارد از سوی این کشور به اوکراین خبر داد.
اوكراين،كانادا،تانك،روسيه،دفاع،وزير،ارسال،ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، کانادا نخستین تانک لئوپارد را به اوکراین ارسال کرد.
بر اساس این گزارش، کانادا اجرای وعده خود مبنی بر تحویل زره پوش های جنگی به کی یف را آغاز کرد و نخستین تانک لئوپارد وارد اوکراین شد.
در همین راستا، «انیتا اناند» وزیر دفاع کانادا روز شنبه گفت: امروز یک هواپیمای نیروی هوایی کانادا که نخستین تانک جنگی از نوع لئوپارد را به مقصد اوکراین حمل می کرد، شهر هالیفاکس را ترک کرد.
وزیر دفاع کانادا با انتشار تصویری از لحظه بارگیری تانک لئوپارد به داخل هواپیما، در صفحه توئیتر خود نوشت: کانادا در کنار اوکراین ایستاده است و به تامین تمام امکانات ضروری برای نیروهای مسلح اوکراین تا زمان پیروزی ادامه خواهیم داد.
«انیتا اناند» وزیر دفاع کانادا پیش از این از قصد این کشور برای ارسال ۴ تانک از نوع لئوپارد به اوکراین در چارچوب بودجه عمومی وزارت دفاع خبر داده بود.
طبق گفته وزیر دفاع کانادا، روند تحویل این تانک ها به اوکراین قرار است طی هفته های آینده انجام شود.
لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.
آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند.
از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.