خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعتراف به شکست تحریم غرب علیه روسیه با چاشنی تحریف

مشرق | سیاسی | پنجشنبه، 13 بهمن 1401 - 05:30
روزنامه زنجیره‌ای غربگرا، مقاومت موفق روسیه در برابر تحریم‌های غرب را سوژه‌ای برای حمله به مقاومت ایران قرار داد و حال آن که هشت سال مدیریت دولت غربگرا، علت عمده تأثیرگذاری تحریم‌ها علیه اقتصاد کشورمان بوده است.
روسيه،درصد،محدود،خارجي،كاهش،مستقيم،اعمال

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران با تأکید بر این که «تحریم‌های غربی علیه روسیه عمل نمی‌کند»، می‌نویسد: غرب مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرد.
آنها دارایی‌های شهروندان ثروتمند و قدرتمند روسیه را مسدود و توانایی آنها را برای سفر محدود کردند.
فروش مواد خام و انرژی روسیه نیز محدود شد و برای جلوگیری از دستیابی روسیه به انواع مختلف فناوری‌های دفاعی و اطلاعاتی تلاش شد.
تحریم‌های مالی علیه بانک‌های روسیه اعمال و محدود شدن دسترسی روسیه به سرمایه خارجی و بازارهای مالی از دیگر موارد این تحریم‌ها بود.
بسیاری از شرکت‌ها این تحریم‌های اعمال‌شده بر دولت را با به اصطلاح خودتحریمی دنبال کردند که به موجب آن شرکت‌ها روابط تجاری با روسیه و شرکت‌های روسی را محدود یا متوقف کردند.
به نظر می‌رسید این اثر، روی کاغذ، مجموعه‌ای از اقداماتی باشد که بر قلب اقتصاد روسیه ضربه زده است.
پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که تولید ناخالص داخلی حداقل هفت، هشت درصد (و احتمالاً تا بیش از ۱۱ درصد) در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.
انتظار می‌رفت قیمت‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی توسط شرکت‌ها در طول سال به میزان ۲۵ تا ۲۸ درصد کاهش یابد.
اما این یک واقعیت است که روسیه به زانو درنیامده است.
برخلاف تصور تحلیلگران اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۲ افت داشته ولی تنها ۳ /۳ درصد.
از سوی دیگر تورم هم حدود ۱۲ درصد بوده که اگرچه رقم بالایی است ولی مثل پیش‌بینی‌ها دردناک نیست.
و از همه مهم‌تر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تنها یک درصد کاهش یافته است.