خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مادر شهید لرستانی با اهدای اعضای بدن دخترش به ۵ بیمار جان بخشید

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 13 بهمن 1401 - 01:53
خرم آباد- فرمانده انتظامی لرستان گفت: مادر شهید سرافراز فراجا گروهبان یکم «سعید سبزواری» با اهدای اعضای بدن فرزند دخترش به پنج بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.
مادر،سبزواري،شهيد،دخترش،اهداي،شهدا،لرستاني

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار یحیی الهی در سخنانی، اظهار داشت: مادر شهید لرستانی با اهدای اعضای بدن دخترش به پنج بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.
وی، افزود: خانم «طاووس کولیوند»، مادر شهید والامقام فراجا، گروهبان یکم «سعید سبزواری» که دخترش به نام «سمیه سبزواری» دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای اعضای بدن وی موافقت کرد.
فرمانده انتظامی لرستان، عنوان کرد: این مادر فداکار لرستانی، اهل شهرستان چگنی، بخش ویسیان، که دخترش بر اثر مرگ مغزی در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران بستری بود با اهدای قلب، کبد، کلیه‌ها و قرنیه وی به پنج بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.
سردار الهی، بیان کرد: شهید «سبزواری» در سال ۱۳۸۱ در درگیری با قاچاقچیان در مرز استان آذربایجان غربی به فیض عظمای شهادت نائل شده است.
وی، گفت: شهدا گنجینه‌های تاریخی و الگوی ایثار هستند اما باید دانست شجاعت و عظمت شهدا متأثر و نشأت گرفته از مادر ایثارگری است که تربیت چنین فرزندی را به بهترین نحو و با معیارهای اسلامی انجام داده است و مادر شهید سبزواری ثابت کرد ایثارگری مادران شهدا همچنان ادامه دارد.