خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آشوب و اعتصاب به اروپا برگشت؛ فرانسه و انگلیس فلج شدند +عکس و فیلم

مشرق | سیاسی | پنجشنبه، 13 بهمن 1401 - 00:46
معترضان به وضعیت وخیم اقتصادی با اعتصاب سراسری در فرانسه و انگلیس این دو کشور را رسماً فلج کردند و بدین ترتیب آشوبی که پاریس و لندن منتظر وقوع آن در ایران بودند برای چندمین بار دامن خودشان را گرفت.
فرانسه،تظاهرات،اعتراض،اروپايي،گسترده،شاهد،اقتصادي،طرح،روز

به گزارش مشرق، در حالی که دولت‌های اروپایی طی ماه‌های گذشته به هر ابزار و حقه‌ای متوسل شدند تا با تنفس مصنوعی آشوب‌ها را در ایران زنده نگه دارند اما این خود اروپاست که این روزها درگیر بدترین و خسارت بارترین آشوب‌ها و اعتراض‌ها شده است.
از آغاز سال جدید میلادی تقریباً روزی نبوده که شهرهای اروپایی شاهد تظاهرات و اعتصاب در اعتراض به شرایط بد اقتصادی نباشد.
واکنش دولت‌های اروپایی نیز تنها، اجرای سیاست‌های سختگیرانه اقتصادی و کوبیدن بیشتر بر طبل جنگ با ارسال گسترده تسلیحات به اوکراین بوده است؛ مسئله‌ای که مردم را بیشتر عصبانی کرده است.
در فرانسه و انگلیس گزارش‌ها نشان می‌دهد که معترضان به وضعیت وخیم اقتصادی با قدرت تمام به خیابان‌ها بازگشته‌اند و شاهد آن نیز فلج شدن فرانسه و انگلیس در اعتصاب سراسری دو روز گذشته است.
در فرانسه دولت ماکرون به دنبال تصویب و اجرای طرح‌های ریاضتی به خصوص طرح افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال است.
مسئله‌ای که میلیون‌ها کارگر و کارمند فرانسوی را به خیابان‌ها کشانده اما ماکرون همچنان اصرار دارد که این طرح را به قانون تبدیل کند.
پس از اعتراض گسترده مردمی ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) که اتحادیه‌های کارگری شمار حاضران در آن را بیش از ۲ میلیون نفر ذکر کردند روز سه شنبه نیز سرتاسر فرانسه شاهد خروش میلیونی مردمی علیه طرح بازنشستگی ماکرون بود.
این تظاهرات که برخی آن را «بزرگ‌ترین در چند دهه گذشته فرانسه» می‌نامند دیروز (چهارشنبه) به شکل گسترده در مطبوعات مکتوب فرانسوی بازتاب یافت.
کنفدراسیون عمومی کار (CGT) تعداد شرکت‌کنندگان در این اعتراض را بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.
این رقم از افزایش معترضان حاضر در اعتراضات خیابانی نسبت به تظاهرات ۱۴ روز قبل از آن (۲۹دی) حکایت دارد.
در پی برگزاری این اعتصابات و تظاهرات، بخش‌های مختلف فرانسه اعم از توزیع برق و سوخت، حمل‌ونقل عمومی و فعالیت مدارس فلج شد.