خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایام الله دهه فجر، فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای دولت و نظام

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 12 بهمن 1401 - 23:23
همدان- فرماندار شهرستان رزن، ایام الله دهه فجر را فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای دولت و نظام دانست.
رزن،شهرستان،اعتبار،فتنه،فرماندار،دشمن،زمين،جنگ،اشاره،بالغ،پي ...

‌به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر غفاری آثار چهارشنبه در دیدار فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان با امام جمعه رزن و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه همه ساختار دشمن اینست که دولت توان اداره دولت را ندارد، ایام الله دهه فجر را فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای دولت و نظام دانست و افزود: بیش از ۱۷ هزار واحد پروژه به صورت راکد از دولت‌های قبل در کشور باقی مانده بود که ۱۰ مورد آن در شهرستان رزن بوده است که اکنون تمام پروژه‌ها به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه از سفر ریاست جمهوری ۹۰۰ میلیارد تومان به شهرستان رزن تعلق گرفته است، اظهار کرد: می‌توان به جرأت گفت هیچ شهرستانی به اندازه شاخص‌های شهرستان رزن اعتبار نگرفته است.
فرماندار شهرستان رزن با بیان اینکه در این راستا پروژه‌های نیمه تمام شهرستان رزن به اتمام خواهند رسید، عنوان کرد: هم اکنون با الحاق زمین به شهرستان مشکلی در تأمین زمین برای متقاضیان وجود ندارد و هر فردی، به هر میزان زمین نیاز داشته باشد هیچ محدودیتی در شهر رزن، دمق و روستاها برای وی وجود ندارد.
غفاری آثار با اشاره به اینکه در داخل شهر رزن، دمق و تمام روستاها برای جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد زمین رایگان با ۲۰۰ میلیون وام بنیاد مسکن به صورت ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود، افزود: بنیاد علوی نیز با پرداخت ۶۰ میلیون وام به این افراد وارد کار شده است.
وی ادامه داد: در وهله اول این زمین‌ها برای ۲۲۰ مددجوی بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شده و پس از آن به سمت تأمین زمین برای خانواده‌های سه فرزند و بیشتر خواهیم رفت.
فرماندار شهرستان رزن با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد اعتبار به راه‌های شهرستان رزن تعلق گرفته است، اظهار کرد: از محل ماده ۵۶ اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و ۷۹ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های شهرداری از منابع ملی تعلق گرفته است.
این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: با کمک خودیاری دهیاری‌ها و از ماده ۳۹ دهیاران و شهرداران بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد در سال جاری اعتبار دیده شده است.
وی افزود: با این رقم در ۵۵ روستا کانال ۲۵ روستا قنات و در تعداد ۲۲ روستا نیز بهسازی و آسفالت انجام شده است.
فرماندار شهرستان رزن تشریح کرد: برای این شهرستان، بالغ بر ۶ میلیارد اعتبار برای محل شهرسازی، ۱۲.۵ میلیارد توسط معاون وزیر راه و شهرسازی برای آسفالت درنظر گرفته شده است.
غفاری آثار در تشریح پروژه‌های دهه فجر شهرستان رزن، از رفع نقاط حادثه خیز، پیش روی پروژه استخر بانوان، راه اندازی پاسگاه بابانظر، تخصیص اعتبار به کنارگذر رزن، کریدور شمال رزن، برق شهرک صنعتی، ورودی‌های شهر رزن و دمق، استخر دانش آموزی، خط بحران گاز، پد هلیکوپتر، حل مشکل مرغداری‌ها وغیره سخن گفت.
فرماندار شهرستان رزن با اشاره به اینکه طرح‌های خوبی نیز در حوزه خانواده، جمعیت و بحث‌های مشاوره‌ای در سطح شهرستان در حال انجام است، عنوان کرد: در این زمینه باید به نحو مناسبی ورود کرد تا در کنار توجه به مقوله جمعیت و خانواده، در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز قدم‌های مناسبی برداریم.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۲ هکتار گلخانه در این شهرستان وجود داشت که طی یکسال گذشته بالغ بر ۱۰ هکتار به آن اضافه شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد دانش بنیان نیز گفت: واحدهای فناور شهرستان رزن افزایش صعودی خواهند داشت و با حمایت‌های صورت گرفته می‌توانیم شاهد دستاوردهای خوبی در این راستا باشیم.
فتنه جدید دشمن، ناکارآمد نشان دادن مسئولان و مدیران است
در ادامه، حجت الاسلام علی اکبر منصوری نیز با بیان اینکه پیشرفت‌هایی که در نظام اسلامی به وجود آمده است بر اصول اسلام، فطرت و دین حاصل شده، افزود: در کنار پیشرفت مادی باید پیشرفت معنوی هم ایجاد شود.
امام جمعه شهرستان رزن بیان کرد: ما در قبل از انقلاب مراسم اعتکاف، ایام فاطمیه و ماه محرم نداشته‌ایم و اینها همگی از برکت‌های نظام اسلامی است که در کنار پیشرفت مادی و دنیوی، پیشرفت معنوی برای مردم نیز در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در ۴۴ سال دشمن جنگ نرم، تحریم، تهدید، جنگ شناختی، جنگ روانی، جنگ اطلاعاتی جنگ نرم و هر موردی که می‌توانستند به نظام ضربه بزنند، استفاده کرده و فتنه جدید دشمن، نا کارآمد نشان دادن مسئولان و مدیران است.
امام جمعه شهرستان رزن در پایان با بیان اینکه دشمنان فتنه ۸۸ و فتنه ۹۸ را طراحی کردند ولی با شکست مواجه شدند وسخترین فتنه دشمن برعلیه انقلاب ما ایجاد اغتشاشات بود که با شکست مواجه شدند تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی شهادت می‌دهم دولتمردان با توان وجود درحال تلاش هستند اما با تلاش‌ها باید سعی شود نتیجه گیری ها به سرعت پاسخ دهد.