خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اردبیل باید با استانداردهای مناسب بزرگراهی به مرکز کشور متصل شود

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 12 بهمن 1401 - 22:59
اردبیل-نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل باید به‌صورت بزرگراه مطمئن و ایمن و با استانداردهای مناسب بزرگراهی به مرکز کشور متصل شود.
اردبيل،مسير،سرچم،بزرگراه،محدوده،انتخاب،استان

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی روند اجرایی بزرگراه اردبیل - سرچم اظهار کرد: استان اردبیل باید به‌صورت بزرگراه مطمئن و ایمن و با استانداردهای مناسب بزرگراهی به مرکز کشور متصل شود.
وی افزود: راه یک زیرساخت مهم بوده و ده‌ها و صدها سال برای منطقه خدمات ارائه خواهد داد و با دیدگاه‌های کوتاه مدت نباید به آینده استان و مردم لطمه‌ای وارد شود و این موضوع را باید مسئولین اجرایی مدنظر قرار داده و عمل کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی از مسیر ارتباطی حدوداً ۱۷۵ کیلومتری اردبیل - سرچم به‌عنوان مهم‌ترین راه ارتباطی استان به مرکز کشور یاد کرد و گفت: در بودجه سال ۹۶ برای پروژه مهم چهار خطه‌سازی این مسیر ردیف بودجه ملی گرفته شده است.
بدری با اذعان به اینکه در قطعات مسیر پروژه بزرگراه اردبیل - سرچم پیمانکاران در حال ساخت بزرگراه هستند، افزود: تنها برای محدوده گردنه و تونل‌های این مسیر به طول حدود ۴۵ کیلومتر پیمانکار انتخاب نشده است.
وی دلیل عدم انتخاب پیمانکار برای این محدوده را فراهم نمودن زمینه برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر طرح‌های مختلف برای انتخاب بهترین و ایمن‌ترین مسیر جایگزین در محدوده گردنه و تونل‌های مسیر اردبیل - سرچم بیان کرد و گفت: طرح‌های مذکور توسط مشاورین ذیصلاح در طول ماه‌های گذشته تهیه شده است.