خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲۳هزار چادر درمناطق زلزله زده خوی توزیع شد/اسکان مطالبه اصلی مردم

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 12 بهمن 1401 - 22:53
ارومیه - استاندار آذربایجان غربی از توزیع ۲۳هزار چادر در مناطق زلزله زده در خوی خبر داد و گفت: مهمترین مطالبه مردم در مناطق زلزله زده شهرستان خوی، اسکان اضطراری است.
زلزله،واحد،مناطق،معتمديان،احمر،اسكان،هلال،خسارت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان در گفتگوی خبری از راه اندازی بیش از ۵۰ اردوگاه با تمامی امکانات برای اسکان اضطراری زلزله زدگان خوی خبر داد و افزود: ظرفیت این اردوگاه‌ها حدود ۹۰ هزار نفر بوده و تاکنون بیش از ۲۳ هزار چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است.
وی همچنین گستردگی زلزله اخیر و پس لرزه‌های متعدد را عامل نگرانی مردم منطقه معرفی کرد و ادامه داد: با راه اندازی اردوگاه‌های جدید به دنبال اسکان حداکثری مردم در مناطق زلزله زده هستیم.
استاندار آذربایجان غربی به تأمین مواد غذایی توسط هلال احمر و نهادهای مختلف نیز اشاره کرد و افزود: ۲۵ هزار بسته غذایی توسط هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته توزیع شده و ۵۰ هزار پرس غذا نیز به صورت روزانه توسط موکب داران پخش می‌شود.
معتمدیان همچنین بر گسترش خدمات رسانی و اهمیت بازسازی و نوسازی اماکن تخریب شده اشاره کرد و گفت: ۱۳۰ تیم کارشناس بنیاد مسکن به مناطق روستایی و شهری اعزام شده اند و بر اساس ارزیابی‌ها از ۱۲۲۴۵ واحد مسکونی، ۹۲۵۰ واحد خسارت دیدن که ۷۵۰۰ واحد تعمیری و ۱۷۵۰ واحد نیز تخریب کامل شده اند.
وی از اتمام ارزیابی‌ها در ۲۴ ساعت آینده و آغاز آواربرداری از فردا خبر داده و افزود: با تأمین اعتبار لازم توسط هیأت دولت در هفته آینده، در اسرع وقت احداث و نوسازی واحدهای خسارت دیده آغاز خواهد شد.