خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 12 بهمن 1401 - 22:30
وزیر میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی عصر سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با نمایندگان مردم اهواز، تالش، پلدختر، اهر و کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.
گردشگري،نماينده،تاريخي،كارون،توجه،ضرغامي،شوراي،مجلس،اسلامي،پ ...

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مهدی روشنفکر نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد، احد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس، سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان، حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال و مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸۰ دقیقه در سه حوزه ماموریتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیدار و گفتگو کرد.
توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در اهواز
در این دیدار مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از مهندس ضرغامی برای حضور در حوزه انتخابی خود، درباره تاکستان‌ها و نخلستان‌ها به‌عنوان یک پدیده گردشگری در شهرستان کارون، توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی ساحل رودخانه کارون در شهر کوت عبدالله، راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه‌های دائمی و موقت صنایع‌دستی، مرمت و بهسازی پل تاریخی کوت سید صالح بحث و گفتگو کرد.
ضرغامی بعد از شنیدن نظرات کارشناسی دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.
در این دیدار امام جمعه شهرستان کارون، شهردار باوی، فرماندار کارون و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان حضور داشتند.
تکمیل و بازسازی کاخ سردار امجد و توجه به بیمه هنرمندان صنایع‌دستی
حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی به همراه فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حضور داشت و بر تکمیل و بازسازی کاخ سردار امجد، احداث بازارچه‌های صنایع‌دستی برای عرضه محصولات تولیدکنندگان، توجه به بیمه هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان و بازنگری گورستان تاریخی آق اولر تاکید کرد.
مرمت پل‌های تاریخی و ضرورت ساخت موزه مردم و باستان َشناسی
سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار درباره حفظ، نگهداری و مرمت پل‌های تاریخی، توجه ویژه به «زمین لغزش» سیمره به عنوان بزرگترین «زمین لغزش» که موجب تشکیل تالاب‌ها و اکوسیستم می‌َشود و یکی از جاذبه‌های گردشگری در استان محسوب می‌َشود.
همچنین توجه به منطقه تخت چان و کول چپ به عنوان کهن‌ترین ایل راه باستانی شوش به همدان، غار تاریخی کلماکره یکی از آثار تاریخی و طبیعی شهرستان پلدختر و غار و کاروانسرای کوگان و ضرورت ساخت موزه مردم و باستان‌شناسی پلدختر گفتگو شد.
توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی
احد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس ضمن تشکر از حضور ضرغامی در سفر به حوزه انتخابیه درباره توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان و مرمت آثار تاریخی گفتگو کرد.
مهدی روشنفکر نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی، حفظ و نگهداری از ابنیه تاریخی استان و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و فصلی در حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی تاکید کرد.
ضرغامی بعد از شنیدن درخواست‌ها و نظرات کارشناسان، دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.