خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 28 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مجموع تلفات دام سبک و سنگین در زلزله اخیر ۵۸ راس است

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | چهارشنبه، 12 بهمن 1401 - 20:39
مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: بنابر آخرین آمار میزان تلفات دام سبک و سنگین در زلزله استان آذربایجان غربی به ۵۸ راس رسیده که دفن بهداشتی آنها به اتمام رسیده است.
بهداشتي،زلزله،دفن،دام،واكسيناسيون،دامپزشكي

آقای امین اسدی گفت: بنابر آخرین آمار استان آذربایجان غربی از مجموع ۷۰ روستایی که درگیر زلزله بودند، امروز کار دفن بهداشتی مربوط به تلفات دامی و موارد ضدعفونی محیط به اتمام رسیده است.
به گفته او، بنابر بازدیدی که از ۵۸ روستای زلزله زده به عمل آمد، مجموع میزان تلفات دام سبک ۵۲ راس، دام سنگین ۶ راس و شتر مرغ یک قطعه بود.
اسدی می گوید: با توجه به پروتکل بهداشتی که سازمان دامپزشکی از روز اول زلزله کمیته استانی و شهرستانی را در این استان انجام داد و همکاران دامپزشکی به محل زلزله زده اعزام شدند، نسبت به دفن بهداشتی و سپس واکسیناسیون رایگان دام علیه بیماری های شاربن، بروسلوز و تب برفکی اقدام کردند.
مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در زمانی که زلزله می آید، توقفی در بحث واکسیناسیون آغاز می شود چرا که دفن بهداشتی اولویت است.
اما در شرایط کنونی که واکسیناسیون در حال انجام است، هیچ مشکلی در این استان به لحاظ بهداشتی وجود ندارد چرا که دفن بهداشتی دام های تلف شده به پایان رسیده است.