انقلاب دهه هشتادیها در دانشگاه
مشرق
|
سیاسی
|
چهارشنبه، 05 بهمن 1401 - 23:57
دهة هشتادیها نسلی پاک، فهیم، پرانرژی و شجاع هستند. این نسل یک فرصت و مهمترین سرمایة کشور برای حل مشکلات هستند. اگر در مسیر تحول کشور به آنها اعتماد شود این نسل به نقطة قوت کشور تبدیل خواهند شد.

خلاصه خبر
به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در صفحه دانشگاه خود نوشت: اینکه چرا ملت ایران روحیهای انقلابی دارد، دلایل تاریخی و فرهنگی زیادی دارد.
حتی دانشکدههای علوم پزشکی که از موفقترین دانشکدههای کشور هستند، با اینکه در تربیت متخصص موفق هستند اما در تنظیم مناسبات انسانی بین بیمار و پزشک و میان استاد و دانشجو موفق نیستند.
حتی نگاه ابزاری به دانشجو نیز یک مشکل فراگیر در دانشگاه است که این نگاه به انسان را در جامعه نهادینه میکند.
بسیاری از این استادان حتی در برابر بازنشستگی نیز مقاومت میکنند و با روشهای مختلف از واگذاری کرسیهای تدریس به نسل جدید فارغالتحصیل ممانعت میکنند.
تا زمانی که خود استادان عهدهدار تحول در دروس خود هستند، همیشه ملاحظاتی شخصی وجود دارد که مانع تحولی اساسی است که مطابق با نیاز دانشجو و جامعه باشد.
اکنون دانشجویان با ابزارهای ارتباطی حتی بهتر از استادان میتوانند از روش و برنامههای درسی دانشگاههای موفق در دنیا باخبر شوند.
این نسل با شهامتی که دارد، اگر تحول در محتوای درسی و روش کلاسها را حق خود بداند، امید زیادی هست که دانشگاه به ویژه در علوم انسانی مسیر خود را تغییر دهد.
آفت اصلی دانشگاه این است که خود دانشگاه قوانین داخلی خود را تدوین میکند و همیشه مجری و ناظر و داور خود دانشگاه است.
اکنون این دانشجویان به پژوهشهایی کلیشهای و نگارش مقالات برای استادان خود مشغول هستند.
تجربة چند دهة گذشته نشان میدهد که با بخشنامه و مصوبه و دستور نمیتوان دانشگاه را متحول کرد.
اکنون زمان آن است که تحول در دانشگاه به جمعیت میلیونی دهة هشتادی واگذار شود.
این نسل پر از انرژی واندیشه که اکنون در دانشگاه هستند، توان تغییر دانشگاه را دارند.
حتی دانشکدههای علوم پزشکی که از موفقترین دانشکدههای کشور هستند، با اینکه در تربیت متخصص موفق هستند اما در تنظیم مناسبات انسانی بین بیمار و پزشک و میان استاد و دانشجو موفق نیستند.
حتی نگاه ابزاری به دانشجو نیز یک مشکل فراگیر در دانشگاه است که این نگاه به انسان را در جامعه نهادینه میکند.
بسیاری از این استادان حتی در برابر بازنشستگی نیز مقاومت میکنند و با روشهای مختلف از واگذاری کرسیهای تدریس به نسل جدید فارغالتحصیل ممانعت میکنند.
تا زمانی که خود استادان عهدهدار تحول در دروس خود هستند، همیشه ملاحظاتی شخصی وجود دارد که مانع تحولی اساسی است که مطابق با نیاز دانشجو و جامعه باشد.
اکنون دانشجویان با ابزارهای ارتباطی حتی بهتر از استادان میتوانند از روش و برنامههای درسی دانشگاههای موفق در دنیا باخبر شوند.
این نسل با شهامتی که دارد، اگر تحول در محتوای درسی و روش کلاسها را حق خود بداند، امید زیادی هست که دانشگاه به ویژه در علوم انسانی مسیر خود را تغییر دهد.
آفت اصلی دانشگاه این است که خود دانشگاه قوانین داخلی خود را تدوین میکند و همیشه مجری و ناظر و داور خود دانشگاه است.
اکنون این دانشجویان به پژوهشهایی کلیشهای و نگارش مقالات برای استادان خود مشغول هستند.
تجربة چند دهة گذشته نشان میدهد که با بخشنامه و مصوبه و دستور نمیتوان دانشگاه را متحول کرد.
اکنون زمان آن است که تحول در دانشگاه به جمعیت میلیونی دهة هشتادی واگذار شود.
این نسل پر از انرژی واندیشه که اکنون در دانشگاه هستند، توان تغییر دانشگاه را دارند.