دانش آموزان استان مرکزی در چه رشته هایی تحصیل می کنند؟- اخبار مرکزی - اخبار استانها تسنیم
تسنیم
|
استانها
|
چهارشنبه، 05 بهمن 1401 - 17:58
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه 42.45 درصد دانش آموزان استان مرکزی در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند گفت: 20 میلیارد ریال تجهیزات بی استفاده هنرستان ها در سطح استان مرکزی جابه جا شد.

خلاصه خبر
بهگزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جعفر عاشقی ظهر امروز در همایش مدیران و سرگروههای هنرستانهای فنی و حرفهای و کار و دانش استان مرکزی با هدف دانش افزایی با اشاره به تعداد هنرستانهای استان اظهار داشت: در کل استان 152 هنرستان وجود دارد که از این میزان 110 هنرستان مستقل و 42 هنرستان زن و مرد است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: افرادی که در حوزه فنی و حرفهای چه در سطح ادارات و چه در سطح مدارس فعالیت میکنند بسیار پیگیر و علاقهمند به گسترش رشتههای فنی و حرفهای و کار و دانش بودند، هرچند ظرفیت دانش آموزی بیش از این هم وجود دارد اما متاسفانه محدودیت فضا، تجهیزات و نیروی انسانی اجازه گسترش رشتهها را به ما نداد.
احمدی بیان کرد: دانشگده فنی و حرفهای به عنوان تنها متولی از سال 90 با مجوز وزارت علوم کار خود را آغاز کرد ، عمده فعالیتهای این دانشکده در حوزه کارگاهی و تکنسین ماهر است اما در بسیاری از مراکز، دانشکدههای پیوسته و ناپیوسته ایجاد شده است، دانشکده فنی و حرفهای صرفا رویکرد صدور مدرک ندارد و اهتمام دانشگاه بر تربیت تکنسین ماهر است.
رئیس دانشکده فنی و حرفهای امیرکبیر اراک بیان کرد: رسالت مسئولان آموزش و پرورش، مسئولان دانشگاه، مسئولان کشوری و مردم ایجاد جذبه بیشتر برای رشتههای فنی و حرفهای است به طوری که دانش آموزان از ابتدا وارد هنرستان شوند و مسیر خود را در آموزشهای مهارتی بدین صورت ادامه دهند.
احمدی خاطرنشان کرد: دیدگاه ما از آموزشهای مهارتی دانشکده فنی و حرفهای هزینه محور نیست بلکه سرمایهگذاری پایدار است و امیدواریم با بهرهگیری از متخصصان ماهر گامی موثر در ارتقا آموزشهای مهارتی در استان مرکزی برداشته شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: افرادی که در حوزه فنی و حرفهای چه در سطح ادارات و چه در سطح مدارس فعالیت میکنند بسیار پیگیر و علاقهمند به گسترش رشتههای فنی و حرفهای و کار و دانش بودند، هرچند ظرفیت دانش آموزی بیش از این هم وجود دارد اما متاسفانه محدودیت فضا، تجهیزات و نیروی انسانی اجازه گسترش رشتهها را به ما نداد.
احمدی بیان کرد: دانشگده فنی و حرفهای به عنوان تنها متولی از سال 90 با مجوز وزارت علوم کار خود را آغاز کرد ، عمده فعالیتهای این دانشکده در حوزه کارگاهی و تکنسین ماهر است اما در بسیاری از مراکز، دانشکدههای پیوسته و ناپیوسته ایجاد شده است، دانشکده فنی و حرفهای صرفا رویکرد صدور مدرک ندارد و اهتمام دانشگاه بر تربیت تکنسین ماهر است.
رئیس دانشکده فنی و حرفهای امیرکبیر اراک بیان کرد: رسالت مسئولان آموزش و پرورش، مسئولان دانشگاه، مسئولان کشوری و مردم ایجاد جذبه بیشتر برای رشتههای فنی و حرفهای است به طوری که دانش آموزان از ابتدا وارد هنرستان شوند و مسیر خود را در آموزشهای مهارتی بدین صورت ادامه دهند.
احمدی خاطرنشان کرد: دیدگاه ما از آموزشهای مهارتی دانشکده فنی و حرفهای هزینه محور نیست بلکه سرمایهگذاری پایدار است و امیدواریم با بهرهگیری از متخصصان ماهر گامی موثر در ارتقا آموزشهای مهارتی در استان مرکزی برداشته شود.