حدود ۳۰ رسانه کاربرمحور از ساترا مجوز فعالیت دارند
باشگاه خبرنگاران
|
فرهنگی و هنری
|
چهارشنبه، 05 بهمن 1401 - 10:07
نوید همایونی گفت: حدود۳۰ رسانه کاربرمحور از ساترا مجوز فعالیت دارند و برخی رسانههای کاربر محور هم هستند که هنوز موفق به اخذ مجوز نشدهاند.

خلاصه خبر
نوید همایونی، مدیرکل پایش فضای مجازی ساترا، در ابتدای برنامه در تعریف رسانههای کاربرمحور بیان کرد: رسانههای ارائهدهنده خدمات کاربرمحور یا بارگذاری محتوا توسط کاربران، رسانه کاربرمحور هستند.
منظور از کاربرمحور بودن این است که محتوایی که درون رسانه بارگذاری شده، توسط کاربران تهیه و بارگذاری شده است که البته صاحب پلتفرم به محتواها دسترسی دارد تا بتواند مقررات این حوزه را اعمال کند یا به کاربران تذکراتی بدهد و یا حتی برای پربازدیدتر شدن آن محتوا دخالتهایی را داشته باشد.
مفاد این قوانین در دو حوزه دستهبندی شده است.
یکی از راههای رسیدگی به تخلفات، بحث گزارش تخلفات است؛ کاربر میتواند زیر هر محتوا نظر خود را مستقیم بیان کند.
او درباره نظارت برمحتوای رسانههای کاربرمحور ادامه داد: فرض ما بر این است که رسانه کاربرمحور یا سکوهایی که خدمات کاربرمحور را ارائه میدهند پالایش هوشمند محتوا داشته باشند.
این پالایش همه موارد را میتواند شامل شود.
ما اصلاح عملکرد یا اصلاح محتوا مدنظرمان است؛ بهطوریکه ما صرفا به رسانههای کاربرمحور اطلاع میدهیم که فلان محتوا باید مطابق قوانین کشور باشد که نتیجه این امر میتواند اصلاح محتوا یا حذف آن باشد و این بستگی به خود پلتفرم دارد که مسیر اصلاح را انتخاب کند یا مسیر حذف محتوا را.
منظور از کاربرمحور بودن این است که محتوایی که درون رسانه بارگذاری شده، توسط کاربران تهیه و بارگذاری شده است که البته صاحب پلتفرم به محتواها دسترسی دارد تا بتواند مقررات این حوزه را اعمال کند یا به کاربران تذکراتی بدهد و یا حتی برای پربازدیدتر شدن آن محتوا دخالتهایی را داشته باشد.
مفاد این قوانین در دو حوزه دستهبندی شده است.
یکی از راههای رسیدگی به تخلفات، بحث گزارش تخلفات است؛ کاربر میتواند زیر هر محتوا نظر خود را مستقیم بیان کند.
او درباره نظارت برمحتوای رسانههای کاربرمحور ادامه داد: فرض ما بر این است که رسانه کاربرمحور یا سکوهایی که خدمات کاربرمحور را ارائه میدهند پالایش هوشمند محتوا داشته باشند.
این پالایش همه موارد را میتواند شامل شود.
ما اصلاح عملکرد یا اصلاح محتوا مدنظرمان است؛ بهطوریکه ما صرفا به رسانههای کاربرمحور اطلاع میدهیم که فلان محتوا باید مطابق قوانین کشور باشد که نتیجه این امر میتواند اصلاح محتوا یا حذف آن باشد و این بستگی به خود پلتفرم دارد که مسیر اصلاح را انتخاب کند یا مسیر حذف محتوا را.