تداوم صف های طولانی در گمرک آستارا/ ایجاد سامانه نوبت دهی وظیفه گمرک است یا راهداری؟- اخبار اقتصاد ایران - اخبار اقتصادی تسنیم
تسنیم
|
اقتصادی
|
چهارشنبه، 05 بهمن 1401 - 09:57
همچنان صف های طولانی در گمرک آستارا ادامه دارد و گمرک اعلام کرده که ایجاد سامانه نوبت دهی به عهده گمرک نیست و نهادهای دیگر مانند سازمان راهداری این وظیفه را بر عهده دارند.

خلاصه خبر
وی با تاکید بر اینکه بحث سامانه نوبت دهی پیش از گمرک قرار دارد، گفت: این بدین معنا است که مراحل بارگیری، حمل و نقل و صدور بارنامه خارج از گمرک انجام میشود.
پس از ورود کامیون به گمرک و ارائه اظهارنامه است که کار گمرک آغاز میشود.
ضرورت استفاده از ظرفیت بلااستفاده بندر آستارا/ تنها 70 کشتی ظرف 10 ماه وارد این بندر شد
در کنار این موارد باید توجه داشت که در حال حاضر از ظرفیت بخشی قابل توجهی از بندر آستارا استفاده نمیشود.
به همین دلیل تجار علاقه ندارند تا کالای آنها سه هفته در بندر معطل بماند.
براساس گزارش صدا و سیما، شرکت خصوصی که بندر را اداره میکند اعلام کرده است که آمادگی افزایش ظرفیت وجود دارد اما ابتدا باید تاجران بیشتری برای جابهجایی خود به بندر آستارا بیایند.
براساس آمارها از فروردین تا دی ماه امسال در کل 70 کشتی به بندر آستارا وارد شده و بارهای یخچالی و سایر کالاها را به کشورهای قزاقستان، آذربایجان و روسیه صادر شده است.
پس از ورود کامیون به گمرک و ارائه اظهارنامه است که کار گمرک آغاز میشود.
ضرورت استفاده از ظرفیت بلااستفاده بندر آستارا/ تنها 70 کشتی ظرف 10 ماه وارد این بندر شد
در کنار این موارد باید توجه داشت که در حال حاضر از ظرفیت بخشی قابل توجهی از بندر آستارا استفاده نمیشود.
به همین دلیل تجار علاقه ندارند تا کالای آنها سه هفته در بندر معطل بماند.
براساس گزارش صدا و سیما، شرکت خصوصی که بندر را اداره میکند اعلام کرده است که آمادگی افزایش ظرفیت وجود دارد اما ابتدا باید تاجران بیشتری برای جابهجایی خود به بندر آستارا بیایند.
براساس آمارها از فروردین تا دی ماه امسال در کل 70 کشتی به بندر آستارا وارد شده و بارهای یخچالی و سایر کالاها را به کشورهای قزاقستان، آذربایجان و روسیه صادر شده است.