عقب گرد سطح سواد دانش آموزان با آموزش مجازی!- اخبار فرهنگیان و مدارس - اخبار اجتماعی تسنیم
تسنیم
|
اجتماعی و حوادث
|
چهارشنبه، 05 بهمن 1401 - 09:55
یک مشاور تحصیلی با اشاره به اینکه آسیب وارد شده به دانش آموزان در دوران کرونا و آموزش مجازی شاید به اندازه ترک تحصیل باشد، گفت: راهکار جبران خلأ آموزشی ایجاد شده برای دانش آموزان تأکید بر ارزشیابی و امتحان گرفتن های متعدد نیست.

خلاصه خبر
وی افزود: پرسشی از وزارت آموزش و پرورش مطرح است که با وجود ایجاد مرکز آموزش از راه دور در سال 87 چرا سال 99 با ورود به دوران کرونا و مجازی شدن آموزشها، غافلگیر شدند؛ وقتی سیستم آموزش از راه دور در وزارت آموزش و پرورش تعریف شده و 20 سال از ایجاد آن گذشته است چرا جدی گرفته نشد و فقط برای دانشآموزان مناطق بسیار دور به شکل ضعیف اجرا میشد؟
نجاتخواه متذکر شد: مسئولان آموزش و پرورش باید با نگاه به آینده برنامهریزی کنند، برخی کتابهای درسی از جمله تفکر و پژوهش به تازگی به سیستم آموزشی وارد شده است و میتوانستند با استفاده از ظرفیت آموزش مجازی و استفاده از چند استاد برتر کشوری، برای آموزش مفهوم تفکر به تمام دانشآموزان کشور بهره برد.
نجاتخواه ادامه داد: راهکار جبران خلأ آموزشی ایجاد شده برای دانشآموزان تأکید بر ارزشیابی و امتحان نیست؛ وقتی آموزش مجازی شد همه چیز از دانشآموز گرفته شد پس اکنون در دوره آموزش حضوری باید همه چیز را به او برگردانیم همچون ساعت آموزشی و شرایط مناسب آموزش و از همه مهمتر معلمانی که برای جبران آماده هستند؛ در فضای مجازی، آموزش موثری ارائه نمیشود و ضعف تحصیلی ایجاد شده ممکن است تا سالهای آینده همراه دانشآموز باشد و دیگر نتوان این خلأ آموزشی را جبران کرد همچنین ابزار، امکانات و بودجه در اختیار وزارت آموزش و پرورش است که باید برای جبران ساعات از دست رفته آموزش اقدام کند، معلمان یا مدارس نمیتوانند مشکل اُفت تحصیلی را رفع کنند.
نجاتخواه متذکر شد: مسئولان آموزش و پرورش باید با نگاه به آینده برنامهریزی کنند، برخی کتابهای درسی از جمله تفکر و پژوهش به تازگی به سیستم آموزشی وارد شده است و میتوانستند با استفاده از ظرفیت آموزش مجازی و استفاده از چند استاد برتر کشوری، برای آموزش مفهوم تفکر به تمام دانشآموزان کشور بهره برد.
نجاتخواه ادامه داد: راهکار جبران خلأ آموزشی ایجاد شده برای دانشآموزان تأکید بر ارزشیابی و امتحان نیست؛ وقتی آموزش مجازی شد همه چیز از دانشآموز گرفته شد پس اکنون در دوره آموزش حضوری باید همه چیز را به او برگردانیم همچون ساعت آموزشی و شرایط مناسب آموزش و از همه مهمتر معلمانی که برای جبران آماده هستند؛ در فضای مجازی، آموزش موثری ارائه نمیشود و ضعف تحصیلی ایجاد شده ممکن است تا سالهای آینده همراه دانشآموز باشد و دیگر نتوان این خلأ آموزشی را جبران کرد همچنین ابزار، امکانات و بودجه در اختیار وزارت آموزش و پرورش است که باید برای جبران ساعات از دست رفته آموزش اقدام کند، معلمان یا مدارس نمیتوانند مشکل اُفت تحصیلی را رفع کنند.