خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 26 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ناهنجاری‌های فرهنگی در مدارس نتیجه کاهش فعالیت های پرورشی است

مهر | اجتماعی و حوادث، استان‌ها | چهارشنبه، 01 خرداد 1398 - 10:13
رشت- نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برخی ناهنجاری‌های فرهنگی در مدارس را ناشی از کاهش فعالیت‌های پرورشی دانست و گفت: آموزش و پرورش زمینه افزایش فعالیت های پرورشی در مدارس فراهم کند.
پرورشي،مربيان،آموزش،مدارس،پرورش،فرهنگي،كوچكي

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت فرهنگی مدارس، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی جامعه باعث کم رنگ شدن توجه مردم و مسئولان نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی شده است.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر نقش مربیان پرورشی، بیان کرد: در طول سال‌های اخیر مربیان پرورشی بازنشسته شده‌اند و افراد جدیدی به جای آنها استخدام نشده است و از طرفی طرز فکر افراد باقیمانده نیز تغییر پیدا کرده است.
وی با اشاره به برخی فعالیت‌های فرهنگی در واحدهای آموزشی تصریح کرد: عملاً مدارس خالی از مشاوران و مربیان پرورشی برای آموزش‌های لازم در راستای فرهنگ اسلامی و ایرانی است.
کوچکی نژاد عدم توجه آموزش و پرورش نسبت به جذب مربیان پرورشی را عامل به وجود آمدن مشکلات جدی دانست و افزود: برخی ناهنجاری‌ها به ویژه در مدارس غیر دولتی ناشی از کاهش فعالیت‌های پرورشی است.
وی با تاکید بر اینکه سیاسیون وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های آموزشی را جز برنامه‌های درجه دوم یا سوم خود می‌دانند، گفت: آموزش و پرورش باید علاوه بر تأمین امکانات و زیرساخت‌ها اعم از آزمایشگاه، تجهیزات مدارس و فعایت‌های درسی بخشی از بودجه را برای جذب مربیان تربیتی و فعالیت‌های پرورشی اختصاص دهد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بی توجهی به صورت عمدی یا سهوی نسبت به تربیت پرورشی با فرهنگ اسلامی زمینه اجرای سند ۲۰۳۰ را در جامعه ایجاد می‌کند.