خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

158 پرستار نمونه استان خراسان جنوبی تجلیل شدند- اخبار خراسان جنوبی - اخبار استانها تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 13 آذر 1401 - 15:13
در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از 148 پرستار نمونه استانی و 10 پرستار نمونه کشوری تجلیل شد.
پرستاران،پرستاري،جامعه،قانون،خدمت،بيرجند،پرستار،خراسان،جنوبي ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدمحمد موسوی میرزایی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، با بیان اینکه برنامه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای جامعه پرستاری رعایت عدالت است، اظهار داشت: در تقسیم آنچه مربوط به کادر بوده است باید عدالت را رعایت کرد.
وی با بیان اینکه بی‌عدالتی مهمترین مشکل در بخش اداری است و به عبارتی دیگر بی‌عدالتی نظام‌های اداری را فرسوده و منجر به نابودی نیروی انسانی می‌شود، افزود: یک هزار و 737 پرستار در مراکز درمانی و بیمارستانی استان مشغول به خدمت هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید براینکه طرح آموزش پرستاری در منازل از بیمارستان رازی شروع شده و تلاش می‌شود از ظرفیت جامعه پرستاری برای ارتقای سطح دانش جامعه استفاده شود، گفت: مراقبت از سلامت مردم توفیقی است که خدا به جامعه درمانی اعطا کرده که باید در این راستا بهترین خدمت‌رسانی را داشته باشیم.
موسوی میرزایی با بیان اینکه با توجه ویژه دولت به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران که سال‌ها بر زمین مانده بوده اکنون این قانون اجرایی شده لذا باید در تقسیم آن رعایت عدالت مدنظر باشد، گفت: تلاش شده تا مطالبات پرستاران به روز پرداخت شود.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی یکی از درخواست‌های جامعه پرستاران است اظهار داشت: به خاطر وجود برخی نقص‌های بخشنامه‌ای اشکالاتی در نحوه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری وجود دارد.
محمودی‌راد افزود: معوقات پرستاران نیازمند رسیدگی بیشتر است، زیرا درآمد مستقلی ندارند و ایرادات قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در بودجه سال آینده برطرف شود.
باید این قانون به عنوان یک سرانه در نظر گرفته و نوع محاسبات آن شفاف‌سازی شود.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه پرستار نه تنها به درمان بلکه به موضوعات فرهنگ و روحی بیماران هم توجه دارد، گفت: آحاد جامعه و مسئولان باید قدردان خدمات پرستاران باشند چرا که شاهد بودیم برخی از پرستاران در عرصه خدمت به مردم شهید شدند.
طالبی با بیان اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اولین بار اجرایی و به طور مرتب مطالبه‌گری می‌شود گفت: امیدواریم با اجرای کامل این قانون و توجه ویژه در اعتبارات سال‌های آینده شاهد کاهش مشکلات پرستاران باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در نیاز خدمت پرستاران هیچ کمبودی احساس نشد ادامه داد: گاهی پرستاران به خاطر احساس وظیفه وجدانی فراتر از مسئولیت‌های قانونی خود خدمت می‌کنند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: با راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در کشور 90 تا 95 درصد هزینه‌ها توسط این صندوق پرداخت می‌شود که اتفاق مبارکی در دولت سیزدهم است و این خدمت صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج از اول آبان در حال ارایه به جامعه هدف است که امید می‌رود مشکلات درمان این بیماران کاهش یابد.
در این مراسم از 148 پرستار نمونه استانی و 10 پرستار کشوری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تجلیل شد.
انتهای پیام/254/