خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شناسنامه نیازهای مرتبط با اربعین در ایلام تدوین شود- اخبار ایلام - اخبار استانها تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 13 آذر 1401 - 15:13
استاندار ایلام گفت: شناسنامه نیازهای مرتبط با اربعین باید تدوین و در هر حوزه ای امکانات نیازسنجی شود و همه دستگاه ها نیز باید با هماهنگی استانداری این موارد را احصا و اطلاع دهند تا برای تامین آنها رایزنی های لازم صورت گیرد.
مهران،پايانه،مرز،اربعين،ايلام،زائران،احداث،مشكلات،زرباطيه،جا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حسن بهرام نیا امروز در نشست ستاد اربعین استان، اظهار داشت: امسال هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه‌های استانی و ملی در مرز بین‌المللی مهران برای تردد زائران اربعین وجود داشت که باعث شد مشکلات بسیار کمی در تردد زائران داشته باشیم و همین موضوع نیز بر اساس نظرسنجی‌ها رضایت 80 درصدی زائران عبوری از مرز مهران را به دنبال داشت.
وی یادآور شد: برخی خلأها و مشکلات را نیز شاهد بودیم که باید با آسیب‌شناسی دستگاه‌های مسئول از هم اکنون برای اربعین سال آینده آنها را برطرف کنیم و مدیران مربوطه نیز با رایزنی با وزارتخانه‌های مختلف تلاش کنند با جذب اعتبارات مورد نیاز آنها را حل و فصل کنند.
استاندار ایلام ادامه داد: عموم دستگاه‌های اجرایی باید زیرساخت‌های مورد نیاز خود در مرز مهران را متناسب با پایانه زرباطیه عراق جانمایی کنند و نقشه جامع مرز مهران نیز باید متناسب باید موضوع طراحی شود تا هر دستگاهی زیرساخت‌های خود را در آن جانمایی کند.
بهرام‌نیا افزود: با توجه به اینکه پایانه جدید مرز زرباطیه عراق در حال احداث بوده و به مکان جدیدی منتقل می‌شود، عموم زیرساخت‌هایی که در پایانه مرزی مهران در حال احداث است، باید متناسب با مکان جدید در مرز زرباطیه طراحی و جانمایی شود.
استاندار ایلام با اشاره به برخی مشکلات در پایانه برکت گفت: مسئولیت این پایانه به راهداری واگذاری شده و این سازمان نیز باید مطابق با نیازها امکانات زیرساختی این پایانه را برطرف کند.
بهرام‌نیا با اشاره به برخی گره‌های ترافیکی در مسیر ایلام به مهران ادامه داد: 2 تونل در این مسیر در حال احداث است که باید تا پایان امسال این تونل‌ها تکمیل و زیر بار ترافیک برود.
وی همچنین اتصال پل صلواتی به جاده اصلی را از دیگر مواردی ذکر کرد که باید هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.
استاندار ایلام با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادهای کشوری همچون آستان قدس رضوی برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، اظهار داشت: احداث سردخانه و تامین یخ با توجه به ورود اربعین به فصل گرما از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو است که باید در دستور کار ارگان‌های متولی باشد.
بهرام‌نیا یکی از مشکلات موجود در تردد زوار اربعین را نبود سامانه تهیه بلیت برشمرد و از سازمان راهداری خواست به منظور جلوگیری از گرانفروشی و اجحاف در حق زائران این مورد را هر چه سریع‌تر عملیاتی کند.
انتهای پیام/