خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور با دو رویکرد

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 09 آذر 1401 - 20:15
شالبافیان گفت: بخشی از طرح سامان‌دهی تعطیلات کشور در قالب اصلاح ماده ۸۷ مدیریت خدمات کشوری و بخشی در سند تحول دولت پیگیری می شود‌.
تعطيلات،گردشگري،طرح،كشور،رونق،ساماندهي،معاونت،پيگيري،روز،قرار

علی‌اصغر شالبافیان با اشاره به دو راهبرد توزیع زمانی و مکانی سفر در راستای توسعه گردشگری داخلی، گفت: معرفی مقاصد مکمل و جایگزین در ایام اوج سفر همچنین طرح سازمان‌دهی تعطیلات با هماهنگی وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، همچنین سازمان اداری استخدامی کشور و معاونت حقوقی رییس‌جمهوری در دستور کار معاونت گردشگری قرار گرفته است.
وی با اشاره به پیگیری طرح ساماندهی تعطیلات با دو رویکرد استفاده بهتر از تعطیلات رسمی کشور برای رونق دادن به حوزه گردشگری و اضافه شدن یک روز به تعطیلات هفتگی، اظهار داشت: بخشی از این ماموریت در اصلاح ماده ۸۷ مدیریت خدمات کشوری که در دستور کار دولت قرار داشت، پیگیری و نهایتا طی جلسات متعدد در تاریخ ۱۸ آبان ماه امسال توسط هیأت وزیران تصویب و توسط رییس‌جمهور در قالب لایحه‌ای برای تصویب تقدیم مجلس شد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه هدف طرح ساماندهی تعطیلات در اصلاح ماده ۸۷ مدیریت خدمات کشور محقق نمی‌شد، تصریح کرد: در سند تحول دولت تکلیفی برای معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری تعیین شده بود که این فرصت را برای ما ایجاد کرد، بقیه اجزای طرح سامان‌دهی تعطیلات در قالب تشکیل کارگروهی در دستورکار باید قرار بگیرد.
شالبافیان در توضیح اهمیت پیگیری این طرح خاطرنشان کرد: اجرای طرح ساماندهی تعطیلات می‌تواند فرصتی را برای سفر‌های کوتاه‌مدت به شهر‌ها و روستا‌های کم‌تر شناخته شده در اطراف شهر‌های بزرگ فراهم کند.
با توجه به این‌که در حال حاضر برخی شهر‌های بزرگ تنها یک روز تعطیلی دارند، امکان برنامه‌ریزی چنین سفر‌هایی وجود ندارد.
وی این طرح را برای درون‌زا کردن اقتصاد گردشگری، مهم دانست و ابراز داشت: چنین سفر‌های کوتاه مدتی می‌تواند به رونق کسب‌وکار‌های منطقه‌ای همچنین معرفی مقاصد کمتر شناخته شده و رونق گردشگری داخلی کمک کند.
سازمان امور اداری و استخدامی کشور ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ از تهیه لایحه‌ای برای تعیین ساعت کاری و تعطیل کردن دو روز پایانی هفته، پنجشنبه و جمعه برای کارکنان سراسر کشور خبر داده است.