خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 29 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جنگنده‌های روسی و چینی حریم هوایی هیچ کشوری را نقض نکردند

مهر | بین‌الملل | چهارشنبه، 09 آذر 1401 - 17:47
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای در واکنش به موضع گیری سئول تصریح کرد: جنگنده‌های روسی و چینی حریم هوایی هیچ کشوری را نقض نکردند.
هوايي،جنوبي،كره،روسيه،سئول،حريم،چين،منطقه،كشور،پدافند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه موضع گیری کره جنوبی در خصوص ورود جنگنده های روسی و چینی به محدوده پدافند هوایی سئول را رد کرد.
بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع رسیه، بمب افکن های راهبردی روسیه و چین بر فراز دریای ژاپن و دریای شرقی گشت زنی مشترکی کردند.
این هواپیاها در جریان این گشت زنی وارد حریم هوایی هیچ کشور دیگری نشده اند.
کره جنوبی ساعاتی پیش پس از ادعای رویت دو بمب‌افکن چینی و ۶ جنگنده روسیه در حریم هوایی خود، دستور بسیج و اعزام جنگنده‌ های این کشور برای رهگیری و دور کردن این بمب‌افکن‌ ها را صادر کرد.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی مدعی شد که ۲ بمب‌افکن راهبردی H-۶ چین، چندین بار به منطقه شناسایی پدافند هواییِ سواحل جنوب و شمال شرق سئول وارد و خارج شده‌ اند.
بنا بر ادعای ستاد مشترک ارتش سئول، بمب‌ افکن‌ های چینی چند ساعت بعد به همراه ۶ جنگنده روس از جمله بمب‌افکن‌های راهبردی TU-۹۵ و جنگنده‌های سوخو ۳۵، از سمت دریای ژاپن و در منطقه جزایر اوللونگ بازگشتند.
سئول همچنین اعلام کرد که، جنگنده‌های F-۱۵K خود را به عنوان اقدامی تاکتیکی در مواجهه با شرایط غیرمنتظره احتمالی، اعزام کرده است.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرده که جنگنده‌های چین و روسیه به حریم هوایی سئول تجاوز نکرده‌اند.
منطقه شناسایی پدافند هوایی فراتر از حریم هوایی یک کشور بوده و هر کشور به طور مستقل آن را تعیین کرده و دلیل آن هم این است که به هواپیماهایی که نزدیک حریم هوایی می‌شوند، فرصت بیشتری برای اعلام هویت داده و از این طریق از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کنند.
یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی تاکید کرد که رویت و شناسایی جنگنده‌های چین و روسیه در منطقه کادیز، در برهه‌ای اتفاق افتاده که در بحبوحه تشدید رقابت چین و آمریکا، کره جنوبی در تلاش است تا ائتلاف خود با واشنگتن را تقویت و در عین حال، مخالفت با حمله روسیه به اوکراین را حفظ کند.