خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 25 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کمبود اعتبارات در استان کردستان؛ "ابتکار و نوآوری" سرلوحه مدیران قرار گیرد- اخبار کردستان - اخبار استانها تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 07 آذر 1401 - 11:53
استاندار کردستان با اشاره به کمبود اعتبارات، بر ضرورت  استفاده درست و حداکثری از امکانات تأکید کرد.
كردستان،پرورش،آموزش،اعتبارات،تأكيد،فرهنگي،شوراي،مبادي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، بر ضرورت توجه به ابتکار و نو آوری در طراحی برنامه‌های فرهنگی در راستای اثرگذاری بیشتر تأکید کرد.
وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی گفت: در طراحی برنامه‌های فرهنگی، "ابتکار و نوآوری" را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید، چرا که نسل جدید با گذشته کاملاً متفاوت و اگر موضوعی را بتوان برای آنان به روش درست و اثرگذار نهادینه کرد، برای همیشه پذیرفتنی خواهد بود.
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود اعتبارات، بر ضرورت استفاده درست و حداکثری از امکانات تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌ها و مناسبت‌ها نظیر راهیان نور دانش‌آموزی و اقامه نماز برنامه‌های ثابت هستند که باید اعتبارات مربوط به آنها سالانه از سوی وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: اعتبارات و درآمدهای استانی محدود است و به دلیل موانع قانونی امکان جابه‌جایی اعتبارات برای این برنامه‌ها دشوار است، بنابراین باید مسئله به صورت کلی و ریشه‌ای حل و فصل شود.
زارعی‌کوشا همچنین بر برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها تأکید کرد و ادامه داد: برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش به سبب اهمیت موضوع باید به صورت مرتب و منظم باشد و هرگونه کوتاهی در این رابطه غیر قابل قبول است.
استاندار کردستان در پایان از تلاش‌های انجام شده برای انسداد مبادی بی‌سوادی نیز تقدیر کرد و ابراز داشت: خوشبختانه جایگاه استان کردستان بالاتر از میانگین کشوری در بستن مبادی بی‌سوادی است.
انتهای پیام/486/