افزایش 500 هزار مترمربع به فضای دانشگاه فرهنگیان کشور- اخبار بوشهر - اخبار استانها تسنیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 500 هزار متر مربع به فضای دانشگاه فرهنگیان افزوده و مشکل 40 هزار دانشجوی این مرکز آموزش عالی برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یوسف نوری شامگاه امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اتحاد و همافزایی مسئولان استان بوشهر در حل مشکلات آموزش و پرورش را مورد ستایش قرار داد و اظهار داشت: پیگیری استاندار و دستگاههای اجرایی و حمایتهای امام جمعه بوشهر در تحقق مطالبات آموزش و پرورش ستودنی است.
وی با بیان اینکه تربیت معلم بسیار مهم و از جایگاه ممتاز برخوردار است خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان به مأموریت گرایی تبدیل شده و این مرکز آموزش عالی در ابعاد گوناگون مورد تقویت و حمایت قرار دارد.
نوری با اشاره به اینکه شاخصهای آموزش و پرورش با فعالیتهای فرهنگیان و معلمان ارزیابی می شود گفت: صاحبنظران، اولیا و آحاد مختلف مردم معلمان، مدارس و آموزش و پرورش را مورد ارزیابی قرار میدهند که شاخص مهم این حوزه معلم است.
وزیر آموزش و پرورش به توسعه فضای دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: فضای دانشگاه فرهنگیان که دارای کمبود بود امسال 500 هزار متر مربع به این فضا افزوده و نیاز 40 هزار نیروی این دانشگاه تأمین شده است.
وی تأکید کرد: دانشآموزان ما امروز پژوهشگر هستند و ما باید به جای اینکه بخواهیم برای آنها نقش استاد را بازی کنیم باید آنها را همراهی کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: امروز با همت دولت سیزدهم محورهایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و طرح رتبهبندی معلمان و تحول در کتابهای درسی اجرا شده است.
نوری توسعه هنرستان فنی و حرفهای در جوار صنعت معدن و تجارت را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: دستگاههای اجرایی مکلف به همکاری در خصوص راهاندازی هنرستان در جوار صنعت هستند.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر 600 هزار معلم و پنج میلیون دانشآموز بسیجی در کشور وجود دارد که باید این ظرفیت مدیریت و از آن استفاده شود.
هنرستانهای فنی و حرفهای براساس ظرفیتهای استان بوشهر در مناطق توسعه مییابد
استاندار بوشهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ظرفیتهای مهمی در بخشهای مختلف وجود دارد گفت: بر این اساس توسعه هنرستانهای فنی و حرفه ای مبتنی بر مزیتهای استان در دستور کار قرار دارد.
احمد محمدیزاده اظهار داشت: در راستای توسعه هنرستانهای فنی و حرفه ای با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران تا پایان آذر ماه دومین هنرستان فنی و حرفهای اجرایی میشود.
وی با بیان اینکه دبیرستانهای تخصصی توسعه می یابد خاطر نشان کرد: مجتمع آموزشی وابسته به سازمان انرژی اتمی ایران در سال جدید آغاز به کار کرد و در این راستا توسعه هنرستانها در اولویت برنامهها قرار دارد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان بوشهر از توسعه اردوگاههای دانشآموزی در استان بوشهر خبر داد و گفت: اردوگاههای آموزشی و تربیتی برای دانشآموزان در تمام شهرستانهای 10گانه این استان ایجاد میشود.
استاندار بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر با همکاری سپاه 2 هزار دانشآموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده و قرار است سه هزار دانشآموز دیگر نیز تا پایان سال به این اردوها اعزام شوند.
وی با اشاره به ضرورت افزایش شمار دانشآموزان اعزامی به اردوهای راهیان نور یادآور شد: اردوهای راهیان نور بزرگترین محل تربیت و انسانسازی هستند.
استاندار بوشهر در خصوص دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز تصریح کرد: با اقدامات انجام شده این دانشگاه که تا پیش از این از رتبه پایین برخوردار بود ارتقا یافته است.
محمدیزاده همچنین بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: واحدهای پتروشیمی در راستای مسئولیتهای اجتماعی خود بهعنوان معین مالی آموزش و و پرورش تعیین شوند .
دانشگاه فرهنگیان در جنوب استان بوشهر راهاندازی شود
حجتالاسلام موسی احمدی نماینده عسلویه جم،کنگان و دیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: آموزش و پرورش و مدارس سنگر بسیار مهمی هستند که وظیفه تربیت و انسان سازی را برای آینده نظام و کشور بر عهده دارند.
وی تأکید کرد: اگر از آموزش و پرورش غفلت کنیم، شاهد برخی از مسائلی خواهیم بود که امروز دامنگیر آن شدهایم.
نماینده شهرستانهای چهار گانه جنوب استان بوشهر در مجلس گفت: با توجه به رشد روز افزون جمعیت و استقرار قطب انرژی کشور در جنوب استان، راهاندازی دانشگاه فرهنگیان در این حوزه انتخابیه ضروری است.
نماینده عسلویه، دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف دشمن در ارائه سند 2030 به آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: همان طور که بزرگان ما نگاه بلندی به تربیت انسان در آموزش و پرورش داشتهاند، دشمنان نیز چشم طمع به دانشآموزان دارند که سند 2030 نمونهای از این حربهها است.
احمدی ادامه داد: اگر سند 2030 اجرا میشد، آموزش و پرورش ایران اسلامی، به سمتی که دشمنان میخواستند، هدایت میشد.
عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اجرا سند تحول بنیادین، امروز شاهدیم که در دولت سیزدهم، این سند مهم در حال اجرا است.
احمدی تأمین معلم و فرهنگیان در همه سطوح را یکی از رسالتهای آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: با توجه به کمبود معلم در جنوب استان به ویژه شهرستانهای کنگان و عسلویه، سهمیه ویژه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برای این حوزه انتخابیه اختصاص یابد.
نماینده شهرستانهای 4 گانه جنوب استان بوشهر در مجلس خواستار ایجاد دانشگاه فرهنگیان در جنوب این استان شد و گفت: با توجه به رشد روز افزون جمعیت و استقرار قطب انرژی کشور در جنوب استان، راهاندازی دانشگاه فرهنگیان در این حوزه انتخابیه ضروری است.
هنرستانهای فنی و حرفهای و کار دانش در استان بوشهر توسعه یابند
نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: با توجه به مشکل بیکاری و اشتغال و ضرورت تربیت نیروی کار ماهر، باید هنرستانهای فنی و حرفهای و کار دانش در این استان توسعه یابند.
عبدالکریم جمیری اظهار داشت: آموزش و پرورش در فضاهای آموزشی، محتوای آموزشی، روشهای تربیتی و نوع پذیرش نیروی انسانی، شاهد کاستیها است که باید برای حل این موضوعات، دغدغهمندی داشته باشیم.
عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر افزود: کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی، تألیف کتب درسی و جذب نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.
همه دستگاههای اجرایی به نسبت ارتباطی که با آموزش و پرورش دارند، باید در حل مسائل دستگاه تعلیم و تربیت شریک و دخیل باشند.
وی ادامه داد: به شوراهای آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستانها و مناطق، توجه جدی و حقیقی شود و با دادن مأموریت دادن به دستگاههای، شرایط کمک به آموزش و پرورش فراهم شود.
نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: در شرایط ویژه امروز، بیشترین مدافعان نظام باید معلمان انقلابی و جهادی باشند تا بتوانند دانشآموزان معتقد را تربیت کنند.
جمیری خاطرنشان کرد: لازمه تربیت نسلی انقلابی، داشتن فضای خوب آموزشی، حمایت مناسب مالی و نیروی انسانی متعهد مومن و دارای مهارت است.
نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معلمان نیاز به توجه ویژه دارند تا انگیزه بیشتر و آرامش، بتوانند نقشآفرینی کنند.
وی دانشگاه فرهنگیان را بهعنوان مهمترین و ضروریترین راهکار برای آموزش معلم مؤمن و معتقد دانست و باتأکید بر توسعه هنرستانهای فنی در نقاط مختلف تصریح کرد: با توجه به مشکل بیکاری و اشتغال و ضرورت تربیت نیروی کار ماهر، باید هنرستانهای فنی و حرفهای و کار دانش توسعه یابند.
انتهای پیام/190