کلاس درس مختلط رویکرد آموزش و پرورش نیست
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش مازندران با بیان اینکه کلاس درس مختلط رویکرد آموزش و پرورش نیست، گفت: یک مدرسه و ۱۰ کلاس از حالت مختلط در استان خارج شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش مازندران با بیان اینکه کلاس درس مختلط رویکرد آموزش و پرورش نیست، گفت: یک مدرسه و ۱۰ کلاس از حالت مختلط در استان خارج شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژهای « مدارس ابتدایی مختلط در روستاها را جدا کنید » خواستار پیگیری این سوژه شدند.
تحصیل دانشآموزان در محیط آموزشی مختلط و کنترل نکردن جدی بر روی روابط بین دانشآموزان سبب بروز آسیبهای اجتماعی مختلف در مدارس میشود.
چه بسا برخی از خانوادههای روستایی تمایل به تحصیل دانشآموزان دختر خود در مدارس مختلط روستا ندارند، حتی اگر ایجاد چنین مدارسی به دلیل کمبود تعداد دانشآموزان یک منطقه ناگزیر باشد، ولی والدین اجازه ادامه تحصیل را به فرزندان خود نمیدهند و همین امر ترک تحصیل دانشآموزان را درپی داشته است.
موضوع مهم دیگر دانشآموزان دختر و پسر با توجه به تفاوتهای ذاتی که در وجود خود دارند در جمعهای مختلط کمتر استعدادهای خود را بروز میدهند و در مواقعی هم فرصت کافی وجود ندارد تا معلمان وقت کافی را برای کشف استعداد هر کدام از آنها صرف کنند.
مصطفی جعفری معاون آموزشمتوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در اینباره در گفتوگو با فارس در ساری با اشاره به اینکه رویکرد ما هم بحث کلاسهای درس مختلط نیست و این مهم از شاخصهایی بوده که در دستور کار ما قرار دارد، اظهار کرد: مهمترین موضوع این است خانوادهها مشکل دارند و به هیچ وجه تمکین نمیکنند.
معاون آموزشمتوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: روی این موضوع مصر هستیم بهطوریکه امسال توانستیم تعداد مدارس مختلط روستایی استان را از ۲۴ مدرسه به ۲۳ مدرسه و از ۶۳ کلاس درس مختلط به ۵۳ کلاس مختلط برسانیم.
جعفری گفت: با شدت و حدت پیگیر موضوع جداسازی دانشآموزان در مدارس روستایی با تعداد دانشآموزان کم هستیم.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج